Konverteringsspecialist CRO

Arbetsbeskrivning

Ticket Leisure Travel Group är Nordens största privatresebyråkedja. Vi erbjuder resor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flygbolag och hotell. Verksamheten online bedrivs med 15 sajter i tio länder under tre olika varumärken: Ticket, Airngo och Charter.se. I planerna framåt är geografisk expansion en viktig komponent. I tillägg till online drivs ett 70-tal butiker i Sverige och Norge, där online och butik samverkar under en omnikanal-strategi. Ticket kan erbjuda dig ett utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter i ett mycket framgångsrikt och växande bolag.

Om tjänsten

Som Konverteringsspecialist är ditt övergripande uppdrag att optimera våra olika digitala gränssnitt för ökad försäljning. Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta med en spännande produkt, med stora volymer och stark konkurrens. Och så klart får du full frihet för att utveckla ditt ansvarsområde.

Rollen ingår i Online Sales-teamet, som har det kommersiella ansvaret för Tickets digitala gränssnitt. Dina närmaste kollegor är specialister inom bland annat Marketing Automation, personalisering, SEO, e-postmarknadsföring och användarupplevelse. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt inom organisationen med bland annat produktägare och kanalansvariga. Du rapporterar till Online Sales Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Avgörande egenskaper för att lyckas i den här rollen är att du är en målinriktad doer som själv driver aktiviteter som skapar affärsvärde
- Analysera trafikflöden och utfall för att hitta förbättringspotential utifrån användarbeteende och våra affärsmodeller
- Sätta upp AB-tester
- Tillsammans med produktägare och kanalansvariga optimera hela kundresan (kampanjer, landningssidor, bokningsflöden, mejl etc)
- Driva förbättringsåtgärder från datainsamling och insikt, till handling och uppföljning (Build, Measure, Learn)

Erfarenhet och kvalifikationer

- Flerårig erfarenhet som Konverteringsspecialist inom e-handel
- Mycket goda kunskaper inom verktyg för AB-testning och webbanalys (som AB-tasty, Adobe/Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar)
- Akademisk examen eller utbildning inom relevant område
- Gärna med teknisk kompetens (HTML, CSS, Javascript, jQuery)
- Plus om du har förståelse för konsumentpsykologi, beteendevetenskap och kognition

Vem är du?

Du är en en målinriktad, analytisk och driven person som älskar att åstadkomma förbättring och skapa affärsvärde. Vi tycker att det är viktigt att du trivs med att jobba i en kommersiell och resultatorienterad miljö, och precis som dina kollegor tycker du om att jobba i team och kan skapa synergier inom organisationen.


Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en plats ombord ett spännande och konkurrenskraftigt företag, inom en av världens roligaste branscher. Hos oss får du stora möjligheter att påverka, ta ansvar och utvecklas.


Ansök nu – vi tar emot ansökningar löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Zarko Lindkvist
0736298745
Pelle Svensson

Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Erik Bosrup

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ticket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 februari 2018

Besöksadress

Vällingbygången 6, Vällingby
None

Postadress

Vällingbygången 6
Vällingby, 16265

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024