OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är ungefär 200 medarbetare som hjälps åt med att knuffa utvecklingen åt rätt håll. Referensnummer 004 Västerbotten har under de senaste sex åren haft den högsta ekonomiska tillväxten i Sverige. Basen för tillväxten är våra naturtillgångar, mineral, trä och energi. Utvecklingen inom dessa områden har skapat en teknikutveckling där våra företag ofta är i världsklass. Genom våra universitet har nya områden vuxit fram, bland annat[inom Life Science och IT. Internationellt börjar allt fler upptäcka de styrkefaktorer vi har och intresset för att investera i Västerbotten ökar.[ Under våren 2009 kommer Västerbotten att bygga upp en ny organisation för att främja utländska investeringar i länet. Detta kommer att ske genom ett treårigt projekt med finansiering från EU: s strukturfonder, Skellefteå och Umeå kommuner, Region Västerbotten, Länsstyrelsen, Skellefteå Kraft och Umeå Energi. Projektägare är Skellefteå Kommun. Verksamheten kommer också att ingå i Invest in Sweden Agency's regionala nätverk och tillsammans med dessa medverka i tre branschspecifika projekt inom Cleantech, Life Science och Automotive. Som koordinator har du en viktig funktion i projektorganisationen. Du kommer att fungera som back office och support för Investeringsfrämjarna genom att ansvara för information, hemsida, framtagande av presentationsmaterial, visst marknadsanalysarbete samt ansvara för vår rapportering till Invest in Sweden Agency och strukturfonden. Du kommer också att medverka i mottagandet av utländska investerare. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inriktat mot marknadskommunikation. Du bör ha goda datakunskaper med vana från webbadministration, Power Point och Excel. Du bör också ha mycket goda kunskaper i engelska. Ytterligare språk är ett plus. Du är utåtriktad, serviceinriktad och kreativ i ditt sätt att söka och hantera information och lösa arbetsuppgifter. Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00