OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Telefoniservice Västra Götalandsregionen (VGR) är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för kultur- och utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 51 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.Regionservice uppdrag är att förse regionens olika verksamheter med servicetjänster inom administration, logistik, måltider, närservice, hjälpmedel, IT och Inköp.Idag omfattar förvaltningen ca 3600 medarbetare.Telefoniservice är en del av Regionservice och våra kunder finns över hela Västra Götalandsregionen.Telefoniservice bildades 2007 och har affärsansvaret för telefoni internt VGR.I dagsläget hanterar vi ca 33 500 anknytningar.Telefoniservice har ca 100 telefonister som året om, dygnet runt svarar på ca 3,5 miljoner samtal och 2500 akuta medicinska larm årligen. Arbetsuppgifter Koordinatorn är placerad i Telefoniservice stab under Enhetschefen. Koordinatorn är systemförvaltare av hänvisningssystemet Vision 80/20 och debiteringssystemet Teleopti Pro.Dessa system utgör affärssystem, telefonistapplikation och telefonkatalog. En övergång har skett från flera olika system till samma lösning för hela regionen.Koordinatorn skall utveckla, strukturera och vara spindel i nätet för exv.felanmälan och drift för denna gemensamma lösning. I uppdraget ingår också att samordna och utveckla de fem systemspecialisterna som arbetar i systemen.Systemspecialisterna är underställda sektionscheferna.Koordinatorn kan också komma att samordna inkommande uppdrag och projekt. Rollen innebär tät kontakt internt med sektionscheferna, systemspecialister samt externt mot VGR IT, kunder och leverantörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom telefoniområdet och ekonomi.Erfarenhet av aktuella system eller av andra hänvisnings/debiteringssystem är meriterande. Du har högskoleutbildning med systemvetenskaplig eller ekonomisk inriktning eller arbetslivserfarenhet som gett dig liknande kompetens. Ansvarstagande, självgående, positiv, förändringsbenägen, att kunna arbeta ensamt och i team och ordningssinne är egenskaper som värdesätts.Serviceinriktad och professionellt bemötande i alla situationer är andra viktiga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56