Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har 245 medarbetare.



LU Konferens är Lunds universitets interna mötesservice som hjälper till med planering och genomförande av konferenser och kongresser vid Lunds universitet och/eller med universitetet som värd – från planering och lokalbokning till tekniska lösningar, deltagarhantering, mat och dryck.

LU Konferens ansvarar även för verksamheten i Gamla Biskopshuset, som är Lunds universitets representationshus.

Du kommer att ingå i ett team med ca tio personer som arbetar med produktion och genomförande av olika typer av möten. Det kan vara allt från det lilla till det stora, mer komplexa mötet med många olika tjänster och flera hundra gäster.
Som koordinator i universitetshuset samverkar du även mycket med vår Akademiintendentur och vår centrala lokalbokningsavdelning.

Vi söker dig som vill vara en nyckelperson i universitetshuset som är Lunds universitets huvudbyggnad. En viktig del av tjänsten är att se till att samverkan mellan aktörer i huset är god. Du kommer att ansvara för lokalbokning och samordna tjänster kring lokalerna, du kommer att samordna och sprida information kring huset. Du kommer att vara den som har helhetssynen kring vad som händer i huset och du kommer att driva arbetet med att ta fram rutiner och riktlinjer för evenemang i husets ceremoniella lokaler.

Arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Ansvara för lokalbokning samt bokning av kringtjänster som krävs vid evenemang i huset
- Nätverka och samverka med aktörer som har evenemang i huset
- Samordna återkommande aktiviteter i de ceremoniella lokalerna

Kvalifikationer

Krav

- Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant
- Kunskap om Lunds universitets verksamhet, studentorganisationer och samarbetspartners
- Erfarenhet av att inventera, utreda och sammanställa frågeställningar i en komplex organisation
- Erfarenhet av att arbeta projektorienterat
- Goda kunskaper i Outlook, Word och Excel
- Tala och skriva svenska och engelska obehindrat

Som person är du bra på att skapa goda relationer, du är stabil och tydlig. Du är också  självgående, strukturerad och flexibel.

Meriterande

- Engagemang i studentorganisationer
- Nätverk inom universitetet och dess samarbetspartners

Övrigt

Anställningen avser tiden 2021-03-01--2022-12-31.

 

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.




 

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024