Koordinator

Arbetsbeskrivning

Är du bra på att organisera, planera och har ett flexibelt arbetssätt?

Vi söker dig som vill vara med och utveckla ett förstklassigt ledningsstöd. Tjänsten är placerad på länsledningens kansli. Kansliet består av koordinator, controller och residensmästare.

Kansliet stödjer bland annat länsledningen i de dagliga kontakterna med såväl interna som externa aktörer. Kansliet svarar för koordinering och förberedelser inför strategiska möten och studiebesök, såsom möten med insynsråd och regionala myndighetsmöten mm. Kansliet är ett viktigt bollplank och stöd vid planering och genomförande av externa aktivitet för att främja länets utveckling och ansvarar även för att residenset är en dynamisk mötesplats i länet.

Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.

Vi är en kunskapsorganisation med 260 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att vara spindeln i nätet och ett kvalificerat administrativt stöd. Tyngdpunkten i arbetet är att underlätta och skapa förutsättningar för länsledningens arbete med att leda myndigheten. Dina mest centrala arbetsuppgifter är att:

• organisera och planera länsledningens externa och interna möten
och åtaganden med tillhörande underlag
• förbereda, ta fram och samordna framtagandet av skriftliga
underlag till länsledningen såsom tal och brev, både på svenska och
engelska
• planera, bjuda in till och förbereda besök och sammanträden,
externa och interna
• utveckla myndighetens mötes- och samverkansformer
• hantera administrativa uppgifter

I ditt arbete kommer du ha omfattande kontakter med enskilda personer, företagare, politiker och tjänstemän från länets kommuner. Du kommer också att ha mycket kontakter internt och med företrädare för andra myndigheter.

En viktig uppgift blir också att delta i och driva utvecklingen av kansliet och övriga ledningsfunktioner.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som kvalificerat administrativt ledningsstöd till myndighets- eller företagsledning. Du har fullgjord gymnasieutbildning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Har du någon form av vidareutbildning inom administration, samhällsvetenskap eller annan vidareutbildning som arbetsgivaren finner lämplig, är det meriterande. Goda kunskaper om offentlig förvaltning är även det meriterande.

För att trivas med arbetet bör du vara lugn och trygg samt kunna göra prioriteringar i en oförutsägbar vardag. Din integritet och lojalitet måste vara mycket hög liksom din kommunikativa förmåga. Det sistnämnda är viktigt eftersom du kommer att möta och kommunicera med många olika människor i olika medier. Du är initiativrik och utvecklingsorienterad med ett flexibelt förhållningssätt. Du har en hög digital kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning genomförs inför beslut om anställning.


ÖVRIGT
Läs gärna mer om Länsstyrelsens uppdrag, vad vi erbjuder som arbetsgivare och följ våra medarbetares vardag på www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Hamngatan 4 55186 Jönköping
None

Postadress

Hamngatan 4
Jönköping, 55186

Liknande jobb


18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024