Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Egen regi socialpsykiatri och Stödjande insatser

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som koordinator på Egen regi socialpsykiatri och Stödjande insatser? Nu har du chansen! Vi söker dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och att ha ett jobb som gör skillnad och gillar att arbeta med rekrytering och matchning och stöd åt medarbetare. Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

Stödjande insatser utför insatserna ledsagarservice, avlösarservice och kontaktperson. Du kommer ingå i en arbetsgrupp med 7 koordinatorer och en administratör och en verksamhetschef. Vi har ett nära samarbete för att uppnå det som är bäst för våra brukare. Vi är en positiv grupp som kontinuerligt jobbar med att förbättra vår verksamhet.

Läs om verksamheten (http://vardochomsorg.uppsala.se)

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att som koordinator arbetar du med insatserna kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär mottagande av nya uppdrag/brukare för att därefter rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen.

För att lyckas bör du ha goda egenskaper som gör att du kan hantera många kontakter och samarbeta såväl internt som externt. Du har en kontinuerlig dialog och kommunikation med brukare, närstående, biståndshandläggare kollegor och medarbetare. I rollen ingår dokumentation i olika IT-system.

Arbetet innebär också att aktivt arbeta för en kvalitetssäkrad verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området. Ett stort brukarfokus är en självklarhet, vi verkar för att alla kontakter såväl interna som externa upplevs som positiva och genomsyras av vår värdegrund.

I befattningen som koordinator ingår att medverka och se möjligheter till nya arbetssätt utifrån verksamhetens mål. I samråd med verksamhetschef utvecklar du din roll i verksamheten så att de mål och resultat som anges i uppdraget uppnås. Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen och vilket innefattar information och instruktion till medarbetare samt vid behov stödja medarbetare att utföra sina uppdrag.


Din bakgrund
Vi ser gärna att du har vårdutbildning, beteendevetenskap eller personalvetenskap. Vidare har du erfarenhet av målgruppen och gärna även av rekrytering. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och digitala verktyg. Det är även positivt om du har b-körkort.

Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Vidare söker vi dig som är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Sist men inte minst söker vi dig som är en kommunikativ som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har god förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och förstå deras situation.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Britt Åkerström, verksamhetschef 018-727 68 19.

Facklig företrädare:
Vision Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024