Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Gillar du utmaningar och trivs med varierande arbetsuppgifter? Är du dessutom noggrann och trivs i en roll som ställer höga krav på att samarbeta, kommunicera och ge bra service? Då är detta ett uppdrag för dig.

Arbetsområdet är brett och omfattar bland annat att koordinera och förbereda möten. I arbetet ingår även administrativt stöd till förvaltningschef och förvaltningsledning, att föra protokoll, självständigt framställa underlag såsom presentationer, filmer och digitala enkäter. Hantering av fakturor och inkommen post samt ta emot och koordinera kontakter via mejl och telefon. Kommunicera för samsyn och samverkan internt och externt samt analysera och sammanställa rapporter
av ärenden. Verksamhetsgemensam planering och styrning utifrån olika årshjul.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant utbildning för uppdraget, minimum gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av administration och service. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Vidare har du god digital kompetens vilket innebär att du med lätthet kan sätta sig in i nya program/system. Du har god datorvana och är kunnig i Officepaketet.
Du trivs i en stödjande och serviceinriktad roll samtidigt som du är en lagspelare. Du har god förmåga att skapa och hålla god struktur i arbetet och är noggrann. Du planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. Vidare är du
smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Har du erfarenhet av offentlig sektor är det meriterande.



ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024