OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Färgelanda kommun bor cirka 6 600 invånare.
Kommunen är belägen i södra Dalsland och erbjuder en rik mångfald av möjligheter, en vacker natur med glittrande sjöar och orörd vildmark, där du kan utöva ett aktivt friluftsliv. Det är pendlingsavstånd till Trollhättan-Vänersborg-Uddevalla. Om du vill besöka storstaden ligger Göteborg bara 11 mil bort.
Kommunen som organisation består av cirka 600 medarbetare fördelat på sektorerna Omsorg, Barn & Utbildning och Samhällsutveckling samt en gemensam stab. Tillsammans arbetar vi för att uppnå vår vision om en trygg kommun med tillväxt och livskraft. Detta arbete utför vi med engagemang - företagsamhet - och ett gott bemötande, som är vår värdegrund.
Vill du ha en bred roll där du både arbetar med verksamhetsutveckling, digitalisering, processer, administration, kundservice, driver projekt och är en spindel i nätet för såväl kunder som kollegor? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Sektor samhällsutveckling, som är till för de som bor, verkar och besöker vår vackra kommun, stället för dig.
Effektiva och tydliga processer samt digitala lösningar tillsammans med proffsig och personlig service vill vi satsa på extra mycket. Sektor samhällsutveckling har inom sitt hägnansvar för tekniska enheten, kostenheten, kommunal mark och fastigheter, kultur- och fritid, bibliotek, planering av mark- och vattenanvändning, bostadsanpassningar, kollektivtrafik och mycket, mycket mer.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna i rollen som koordinator kommer variera och prioriteras utifrån det som är bäst för sektorn och som ger mest effekt. Du kommer att ansvara för att sektorn ger kunder service i världsklass och stöttar dina kollegor och chefer i diverse uppdrag. Arbetsuppgifter kommer att relatera till tekniska enhetens ansvarsområden, innebärande renhållning, gata- och park och interservice samt övrig samhällsutveckling som exempelvis plan- och bygg samt mark och fastigheter.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
- Digitalisera processer,
- Kvalitetssäkra processer,
- Jobba fram processorienterat arbetssätt och processkartläggning,
- Utveckla IT processer för ett kvalitativt- och effektivt arbetssätt,
- Framtagande av rutiner och styrdokument inom olika ansvarsområden,
- Kontera fakturor och göra utanordningar,
- Hantera inkomna ärenden från kunder,
- Hjälpa kunder genom email, telefon och fysiska möten,
- Driva olika projekt enligt projektmodellen,
- Planera och koordinera projekt.
Kravprofil
Rollen som koordinator är bred och omväxlande som berör många olika områden inom Sektor samhällsutveckling. Du behöver ha en personlighet som stimuleras av att arbeta i ständig förändring, ta stort eget ansvar, vilja växa, bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
Ditt främsta uppdrag är digitalisering och utveckla befintliga processer för ett kvalitativt och effektivt arbetssätt med kunden i fokus. Du kommer vara spindeln i nätet och behöver ha gedigna IT kunskaper för att utveckla IT stöd och processer. Vi söker dig som är strukturerad och har en naturlig fallenhet för processorienterat, digitalt arbetssätt och service. Processkartläggning kommer vara en viktig del av uppdraget.
Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp projekt av varierande storlek och karaktär, då vi är en kommun i tillväxtfas.
Du behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka sig både i tal och i skrift.
Vi söker dig som är/har:
Eftergymnasial utbildning inom projektledning, process eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsuppgifter inom verksamhetsutvecklande processer, processorienterad arbetssätt, administration och kundservice. Vana av att hantera mycket kommunikation via mail och telefon.
Det är meriterande med kunskap om arbete i systemen Evolution, EDP Vision, EDP Future och Vitec.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Körkort, klass B, för manuell växel, krävs.
Övrigt
Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv.