Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Egen regi socialpsykiatri och stödjande insatser

Har du erfarenhet av rekrytering och administrativt arbete och vill ta dig an en ny utmaning? Vi söker dig som är analytisk och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter. Är det du? Välkommen med din ansökan!

Stödjande insatser ger stöd åt personer med funktionsvariationer. Vi verkställer biståndsbeslut om ledsagarservice, avlösarservice och kontaktperson. Vi ger stöd åt över 1000 Uppsalabor. Vi rekryterar och matchar utifrån varje beslut.

Här kan du läsa mer om Vård och omsorg i Uppsala kommun (https://vardochomsorg.uppsala.se/).

Ditt uppdrag
Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med 7 andra koordinatorer, en administratör och en verksamhetschef. Du kommer arbeta självständigt med dina ärenden samt att tillsammans med kollegor och chef utveckla verksamheten och finna nya samverkansmöjligheter.

I arbetet ingår att arbeta med insatserna kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice och ta emot nya uppdrag/brukare för att därefter rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen. Det ingår även att ansvara för den dagliga arbetsledningen, vilket innefattar information och instruktion till medarbetare, arbeta för en kvalitetssäkrad verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området, hembesök och nätverksmöten. Du kommer följa upp insatserna tillsammans med biståndshandläggare.

Stödjande insatser kommer under hösten fortsätta med det nystartade projektet där en ledsagargrupp med månadsanställda ledsagare arbetar hos flera brukare, vilket syftar till att öka möjligheten för våra brukade att få sin ledsagarservice utförd med trygghet och stabilitet. Vi kommer även att eftersträva ett ökat samarbete med andra enheter inom Uppsala kommun för att göra insatserna mer flexibla och tillgängliga.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Har du även beteendevetenskaplig utbildning eller vårdutbildning ser vi det som en fördel. Vidare kräver arbetet att du har erfarenhet av administrativt arbete, erfarenhet av rekrytering och bemanning samt att du har erfarenhet av funktionsvariationer. Har du dessutom erfarenhet av social dokumentation är det positivt.

Du har grundläggande IT-kunskaper, B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du dessutom språkkunskaper utöver svenska och engelska är det positivt. Vi ser gärna att du har kunskaper om lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Har du även kunskaper i dokumentation och lönehantering är det meriterande.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och du har en god samarbetsförmåga. Dessutom tar du gärna initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat och du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans.

Tjänsten kräver att utdrag ur belastningsregister för arbete med barn i LSS-verksamhet uppvisas.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Åkerström, verksamhetschef, 018-727 68 19 (åter från semester 220815)

Facklig företrädare: Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024