Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Ekonomi- och kanslienheten är en av två enheter inom ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunlednings-förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare inom områdena administration, digitalisering, ekonomi, kansli, kommunikation, personal och planering. Kanslifunktionen består för närvarande av fyra medarbetare som finns på kommunledningsförvaltningens kontor på Kungsgatan i Kristinehamn samt på kommunarkivet på Mariebergsområdet.



ARBETSUPPGIFTER
Rollen som koordinator på kanslifunktionen innebär till största del att utgöra ett ledningsstöd till kommundirektören. Det gäller arbetsuppgifter såsom arrangera och boka möten, skapa förslag på dagordningar och dokumentera möten genom bland annat minnesanteckningar. I rollen som koordinator gäller det att du arbetar proaktivt genom bland annat utveckling av möten och dess former och vara en viktig del i utvecklingen av kommunens ledningsstödssystem.

Vid sidan av ledningsstöd till kommundirektören innebär tjänsten även löpande arbete, främst inom områdena registratur och arkiv. Arbetsuppgifter som rör nämndadministration kan även bli aktuella. Kommunens ärendehanteringssystem är LEX.

Rollen kommer att säkerhetsklassas.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Lägst 3-årig högskoleförberedande gymnasiekompetens
• Flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta som koordinator eller motsvarande
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Förmåga att ta till dig och ligga i framkant i den digitala utvecklingen
• Lätt för att samarbeta.

Det är meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom relevant område
• Erfarenhet av liknande roll i en offentlig organisation,

Vi söker dig som trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är en tydlig kommunikatör och visar omdöme i dina uttalanden. Du arbetar organiserat och strukturerat med god prioriteringsförmåga. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du är självständig och trygg i din arbetsroll och vill leverera kvalitativ service till de du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lönechef Lotta Rolfsson
0550-869 61
Vision Inger Svensson
0550-869 63
IT-chef Stellan Sjögren
0550-880 20
SACO Hans Hjelm
0550-880 25
Chef informationsenheten Lars Ahlqvist
0550-88003
DIK Torunn Öberg
0550-88171
Ekonomichef Morgan Persson
0550-880 24
Kanslichef Peter Eskebrink
0550-858 36
Personalchef Niclas Friman
0550-880 50
Vision Inger Svensson
0550-880 55

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024