Koordinator

Koordinator

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen 
Anställningen är placerad vid avdelningen Lokalsamordning som består av 11 medarbetare.

Avdelningen arbetar bland annat inom områdena verksamhetsstöd, avtals- och fastighetsjuridik, fastighetsekonomi, ekonomisk uppföljning och verksamhetsstyrning, systemförvaltning och husintendentskap m.m.

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som koordinator ansvarar du för:

- administrativt arbete i ett tiotal olika administrativa system
- sektionens personalfrågor
- sektionens chefsstöd
- sektionens diarieföring
- universitets avtal och ekonomi för restauranger och caféer

Som koordinator ansvarar du för en enhetlig administration och rapportering inom sektionen LU Byggnad. 

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss vill vi att du har:

- utbildning inom relevant område
- erfarenhet av administrativt arbete och administrativa system
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Du tycker om att vara spindel i nätet och mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom hög integritet, god kommunikativ förmåga och god förmåga att skapa ett kreativt arbetsklimat. Du är en ansvarsfull, positiv och självständig person som är van att metodiskt driva utvecklingsarbete och som har lätt för att samarbeta med andra. Det är också viktigt att du är tydlig och har stor förmåga att prioritera.

Meriterande för anställningen är:

- erfarenhet av personal och arbetsrättsfrågor
- erfarenhet från universitet och högskolor eller liknande organisationer

Övrigt
Anställningen är ett vikariat under 7 månader på 80 procent med startdatum 2023-12-04 eller enligt överenskommelse, dock längst till och med 2024-06-30.

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Byggnad arbetar med universitetets fysiska resurser och ansvarar bland annat för planering, lokalförsörjning, byggprojekt, inredning, miljö, arbetsmiljö, säkerhet, kemikaliesäkerhet, strålskydd samt brandskydd. LU Byggnad ansvarar för universitetets totala inhyrning av lokaler omfattande ca 530 000 kvm. Vår samlade kompetens säkerställer att Lunds universitets lokaler håller hög klass och skapar förutsättningar för en hälsosam och säker arbetsplats. LU Byggnad ansvarar även för gemensamma lärosalar, schemaläggning, lokalbokning samt för café- och restaurangverksamhet. Verksamhetens övergripande mål är att säkerställa en god och ändamålsenlig universitetsmiljö genom effektiv resursanvändning.



LU Byggnad är universitetets avtalspart gentemot fastighetsägaren. Det innebär att LU Byggnad ansvarar för frågor som rör inhyrningar, avveckling och för alla förändringar av universitetets lokalbestånd. Sektionen är organiserad i tre avdelningar: Lokalplanering, Lokalsamordning och Säkerhet och miljö. LU Byggnad har ca 40 anställda.



Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Bergenudd
+46462223031
Claes Nilén, avdelningschef, miljöchef
046-222 41 59, claes.nilen@bygg.lu.se
Olle Jernberg, arbetsmiljöingenjör
046-222 01 80, olle.jernberg@bygg.lu.se
Åsa Bergenudd, byggnadschef
+46462223031, asa.bergenudd@bygg.lu.se
Anna Lilljebjörn
+46 46 222 32 97, anna.lilljebjorn@bygg.lu.se
Claes Nilén
046-2224159, claes.nilen@bygg.lu.se

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024