OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.
Vi söker nu en koordinator till schema- lokal- och tentamensbokningen vid Fastighetsavdelningen.
Din roll och dina uppdrag
Du ingår i en arbetsgrupp som gemensamt ansvarar för att samordna universitetets schema- och lokalbokning. Du tar emot bokningsönskemål från lärare när det gäller schema, ett arbete som utförs under vissa perioder per år, och du genomför tillsammans med övriga i gruppen det löpande bokningsarbetet. I arbetsuppgifterna ingår även förvaltningsuppgifter för de system som används i bokningsprocessen. Information och utbildning av användare är en viktig uppgift och du arbetar aktivt, ofta i projektform, för att utveckla rutiner och arbetssätt som möjliggör god service och stöd åt studenter och lärare. Du ingår även i den grupp som administrerar tentamen och deltar i samtliga förekommande arbetsuppgifter inom gruppen.
Du kommer att ha många kontakter med studenter, lärare och övrig personal via telefon, epost och personliga besök. Du ger service och information både på svenska och på engelska. Eftersom du delar ansvar med kollegor är det viktigt att du trivs i ett nära samarbete.
Din framtida arbetsplats
Lokal- och teknikstödsenheten inom Fastighetsavdelningen ansvarar för att förvalta universitetets gemensamma hör- och lärosalar och samordnar schemaläggning och bokning av undervisningslokaler och andra ytor. Tentamensservice är ett annat av enhetens ansvarsområden och har som mål att genomföra tentamen med hög kvalitet, med god rättssäkerhet samt erbjuda servcie till studenter, administratörer och examinatorer i tentamenssituationen. Tentamensservice ansvarar även för tentamenslokaler och vakter.
Om dig
Vi söker dig som har gymnasieexamen samt högskoleutbildning. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbetet, gärna från universitet eller högskola. Erfarenhet av schemaläggning eller lokalbokning och erfarenhet av att arbeta i och leda projekt samt att utbilda och informera användare är meriterande. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och du skapar och underhåller goda relationer. Du är strukturerad och noggrann och ser till att leva upp till uppsatta mål och kvalitetskrav inom givna ramar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar och har förmågan att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt.
Du är en person som kan behålla lugnet och se lösningar på problem även i pressade situationer. Att kunna informera och kommunicera på svenska och engelska är ett krav då du förväntas ge service och information på båda språken. Du är van vid och behärskar MS Officeprogrammen och har god vana vid administrativa system.
Anställningens omfattning
Heltid, Tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 april 2017. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.