OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almedahls Alingsås AB har en lång historia av att producera en stor bredd av kvalitativa textilier till kunder både i och utanför Sverige. Almedahls Alingsås AB ägs av Borch Textile Group A/S med säte i Danmark och ingår i en koncern med flera nordiska bolag. Almedahls Alingsås AB marknadsför sina produkter primärt till offentlig sektor med egenproducerade arbetskläder och andra textilier inom sjukvårdssegmentet. Nu söker vi en ny medarbetare för att stärka vårt erfarna team.
Som koordinator på Almedahls Alingsås AB arbetar du strategiskt och operativt tillsammans med säljorganisation och bolagets kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter är bevakning och besvarande av offentliga upphandlingar, order- och kundhantering, bevakning av kundavtal samt framtagning av grafiska material.
Koordinatorn är delaktig i planering av produktion och beställning av bolagets lagervaror samt det löpande underhållet av bolagets artikelflora för att kunna möta kundernas befintliga och framtida behov.
Koordinatorn arbetar aktivt med bolagets digitala plattformar samt att uppdatera våra kunder med information, kampanjer och nyheter genom säljkanaler och sociala medier. Koordinatorn upprätthåller kataloger, produktblad eller liknande grafiska material som stöd till säljavdelningen.
Du har:
Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete
Mycket god samarbetsförmåga
Kunskap och erfarenhet att arbeta i olika affärssystem
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
God planerings- och prioriteringsförmåga
Erfarenhet av digitala verktyg för marknadsföring
Du är:
Strukturerad
Affärsmässig
Samarbetsvillig
Nytänkande och förändringsbenägen
Meriterande om du har:
Kunskap om den offentliga affären
Textilerfarenhet
Löpande urval