OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun.
Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen.
Vårgårda ligger mitt i den expansiva västra Götalandsregionen och växer nu genom flera stora nya bostadsprojekt, nyetableringar och har en stark näringslivsutveckling. Du kommer att vara placerad på bygg- och miljöenheten som är en del av samhällsbyggnad och en gemensam kommunstyrelseförvaltning. Bygg- och miljöenheten har idag 14 medarbetare, därav två bygglovshandläggare och två assistenter. Byggteamet arbetar tillsammans med att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, anmälningspliktiga åtgärder, etcetera. Enheten ger också allmänheten råd och stöd i andra lovrelaterade frågor och hjälper dem i byggprocessen. Som stöd vid handläggningen finns även en stadsarkitekt som är både handläggare och enhetschef.
Bygg- och miljöenheten kännetecknas av ett gott bemötande. Vi engagerar oss i våra arbetsuppgifter och de människor vi möter i vårt arbete. Detta är kvaliteter som vi värdesätter högt.
Vi söker nu dig som är driven och engagerad med ett intresse för bebyggelse och miljö. Vill du dessutom arbeta nära verkligheten där ingen dag är den andra lik, sök då vår tjänst som koordinator och bli en av oss i byggteamet!
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator kommer du att ansvara för samordningen av byggteamets ärenden och säkerställa flödet av ärenden till handläggarna. Du kommer att arbeta med förberedelser inför fördelning av ärenden till handläggarna, bevakning av teamets pågående ärenden, skicka ärende på remiss till berörda grannar och myndigheter mm. Du kommer även få möjlighet att lära dig arbeta med handläggning av enklare ärenden.
En stor del av uppdraget är att kommunicera med våra sökande (medborgare och företag) via telefon och e-post.
Övriga uppgifter inom enheten kan vara hantering av inkommande ansökningar och övrig post, expediering och utskick av beslutade ärenden, administrering av överklaganden eller att ingå i olika tillfälliga arbetsgrupper med specifikt utvecklingsuppdrag.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete och/eller arbete i kundtjänst. Det är även meriterande om du har arbetat inom byggbranschen och är insatt i plan- och bygglagen eller om du har arbetat inom en offentlig förvaltning och med bygglovshantering.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du har en god samarbetsförmåga. Som koordinator krävs det att du kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Gata/park och VA Robert Isberg
0322-600 522
Badmästare Marianne Oscarsson
0322-600 681
Badmästare Annika Stenbäcken
0322-600 681
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0322-600 600
Produktionsledare Lisbeth Johansson
0322-600840
Kostchef Christina Jonmårs
0322-600742
Bygg- och miljöchef Sabina Talavanic
0322-600 659
Badchef Annika Stenbäcken
0322-600 681