Koordinator egen regi

Koordinator egen regi

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Verksamheten utemiljös enheter ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av tillsyn, skötsel och reparationer inom Fastighetsdrift. I uppdraget ingår också beställningar från kund och underhåll/investeringsuppdrag. I verksamhetens uppdrag ingår även ansvar för underhållsbedömning och lekplatsbesiktningar inom område utemiljö.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som koordinator egen regi är arbetsuppgifterna bl.a. att arbeta med efterarbetet kring säkerhetsbesiktningar (lekplatsbesiktningar), uppföljning av protokoll och att beställa åtgärder samt följa upp dem för hela verksamhetsområdets egen regi. Du kommer ha ekonomiska uppföljningar och det ingår avstämning tillsammans med de enheter som rollen stöttar.

För att lägga beställningar, kunduppdrag samt arbeta med uppföljning av beställda uppdrag använder vi oss av fastighetssystemet Xpand. Du har delat budgetansvar och kommer vid behov att beställa skötseluppdrag. Tillsammans med teamsamordnare ingår ni i en grupp och kan stötta varandra vid behov.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom utemiljö, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Tillsammans med din relevanta utbildning ser vi att du har erfarenhet inom drift och underhåll av utemiljöer samt inom mark- och anläggningsarbete. Alternativt kan det bli aktuellt med likvärdig utbildning kombinerat med kvalificerad erfarenhet inom området utemiljö. Du har tidigare arbetat med projekt och drivit uppdrag med budgetansvar. Har du arbetat med säkerhetsbesiktningar och åtgärder på lekplatser så är detta mycket meriterande. Som person ser vi gärna att du är analytisk, strukturerad och kommunikativ samtidigt som du tycker om att driva arbeten självständigt och se helheten. Du är förändringsorienterad och tycker om att arbeta flexibelt då du är driven och ansvarstagande. Du är van att använda IT-redskap i ditt arbete och har god datorvana inom IT-baserade administrativa system samt fastighetssystemet Xpand. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av BAS P och U. Du innehar B-körkort.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Parkarbetare för säsongsanställning

Parkarbetare för säsongsanställning

5 november 2024

Trädgårdsanläggare

15 september 2024