Koordinator, fastighet och service vid staben för regional utveckling, Umeå

Koordinator, fastighet och service vid staben för regional utveckling, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Regionala utvecklingsnämnden och dess förvaltning ansvarar för den regional utvecklingen i länet. Det kan handla om insatser inom infrastruktur, näringsliv och innovationer, arbetsmarknad, turism, digitalisering, utbildning och kultur. Vi samverkar med och har en nära dialog med länets kommuner. Förvaltningen hanterar frågor inom fastighet, lokalvård och allmän service kopplade till förvaltningens arbetsplatser. Staben leds av en stabschef och har 15 medarbetare som arbetar inom olika administrativa områden.

Vi erbjuder en arbetsplats där vi aktivt arbetar med utvecklings- och förbättringsarbete. Vi värnar om att ge ett professionellt stöd och värderar nära samarbete och ett gott värdskap.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Med ett professionellt stöd bidrar du till en effektiv organisation.

Arbetet innebär i huvudsak att du ansvarar för förvaltningens fastighetsfrågor, lokalvård och rese- och konferenstjänster som kräver samplanering och samarbete med andra. Dialog och avstämning sker fortlöpande med centrala fastighetsansvariga inom Region Västerbotten.

I ditt arbete ingår arbetsuppgifter som lokalplanering, vilket innebär att samordna behov och tillgång av lokaler samt koordinera anpassningar och möblering av lokalerna. Du tar emot felanmälningar och ser till att underhåll och drift fungerar, vissa problem kan du lösa själv, medan andra får du slussa vidare till fastighetsägaren eller tjänsteleverantörer. Du är kontaktperson till fastighetsägare, leverantörer och andra externa kontakter. I arbetet ingår även inköp av inventarier, möbler och hantering av låssystem och nycklar.

Du är även utrymningsansvarig, hanterar larmtjänster, brandutrustning, hjärtstarters, försäkringar och hyreskontrakt. Vidare så hanterar du fakturor, medverkar vid upphandlingar och framtagande av avtal inom de olika områdena du ansvarar för.

Du har ett övergripande ansvar för att se till att det finns fungerande lokalvård genom att ta fram krav på städningen och i dialog med fastighetsansvariga inom Region Västerbotten bidra till att upphandling sker och avtal tas fram. Du har kontakt med städledare och genomför kontroller av städning. Du fungerar även som regionala utvecklingsförvaltningens kontaktperson mot resebyrå och konferensanläggningar samt hanterar vissa resetjänster för de anställda.

Inom staben samarbetar vi mellan funktionerna och du har ett nära samarbete med It-koordinator och assistent inom allmän service.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha yrkeshögskoleutbildning inom fastighet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha minst tre års arbetslivserfarenhet inom området.

Rollen kräver en god samarbetsförmåga, hög grad av flexibilitet, vara utåtriktad och ge god service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra.

Som person behöver du vara ansvarsfull och kostnadsmedveten. Att ha intresse för teknik, vara händig och kunna fixa till saker som behöver lagas är andra bra egenskaper. Du ska upptäcka ev. fel och snabbt se till att åtgärda. I dialog med fastighetsägare, leverantörer, städbolag, kollegor och externa aktörer så krävs en god kommunikativ förmåga för att överföra information, lära ut saker eller göra sig förstådd.

Du är initiativrik och har förmåga att driva frågor inom ansvarsområdet och vill bidra till att utveckla och förbättra verksamheten.

Arbetet kräver tjänsteresor i länet och körkort är en fördel.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

Liknande jobb


Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare

25 november 2024

Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024