OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Koordinator Fleet Management System till Färjerederiet
Arbetsuppgifter
Sjöfarten i Sverige står inför stora förändringar. På Trafikverket Färjerederiet genomgår vi en förändringsprocess mot elektrifiering, klimatanpassning, automatisering och digitalisering som kommer att påverka våra 68 fartyg, 800 medarbetare och våra 22 miljoner passagerare. Trafikverket Färjerederiet vill vara i framkant och driva utvecklingen mot mer hållbara och smarta lösningar.
Enligt vår långsiktiga plan, Vision 45, arbetar vi på Trafikverket Färjerederiet för att uppnå koldioxidneutral färjedrift till 2045. Vi jobbar med elektrifiering av färjorna och Vision 45 öppnar även upp för att använda smarta digitala lösningar för att nå klimatmålen. För att uppnå målen behöver vi nu anställa en koordinator Fleet Management System till vår teknik- och miljöavdelning. Tjänsten är placerad på Trafikverkets regionkontor i Stockholm/Solna.
Som koordinator Fleet Management System kommer du att ingå i teknik- och miljöavdelningen som för nuvarande består av tolv medarbetare, en underhållschef och en teknik- och miljöchef. Avdelningen har en central roll inom Trafikverket Färjerederiet och utgör ett stöd samtidigt som den driver på fortsatt utveckling.
Några av de arbetsuppgifter du kommer att ha är:
Systemägare Fleet Management System (FMS)Säkerställa att systemet konfigureras och utvecklas för att stödja Färjerederiets verksamhet
Övervaka och förvaltar mjukvaru-/service-avtal och följa upp levererad kvalitet
Aktivt verka för förbättringar av systemet till leverantören av FMS genom relevanta forum
Ansvara för att instruktioner och utbildningsdokumentation hålls uppdaterat för FMS
Ansvara för utbildningar i FMS
Säkerställa en hög supportnivå till Färjerederiets organisation.
Ansvara för uppbyggnad av databaser för nya/modifierade fartyg enligt vår standard
Systemägare av databashanteringssystemUtveckla och hålla databashanteringssystemet uppdaterat (system och register)
Ansvarig för eventuella integreringar till andra relevanta affärssystem
Hålla dig à jour med regler, föreskrifter och utveckling inom ansvarsområdet
Ansvara för Färjerederiets styrande dokument för "Standard Fleet Management System"
Övrig information
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Kvalifikationer
Du behöver trivas i en roll med stort ansvar där du är flexibel, självgående och har god förmåga att samarbeta och bygga relationer med både kollegor, chefer och externa individer/grupper. Du är mål- och lösningsorienterad och drivs av utveckling och ständiga förbättringar. Du har hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt. Tjänsten ställer även stora krav på din förmåga att kommunicera.
Vi söker dig som
är högskoleingenjör, sjöingenjör eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
har gedigen teknisk kompetens om fartygssystem och komponenter
har gedigen kunskap om att arbeta i Fleet Management System (superuser-funktion)
har flerårig erfarenhet från kvalificerat tekniskt underhållsarbete i ledande ställning
har goda kunskaper och stor erfarenhet av det underhållsarbete som förekommer inom ett rederi
har goda kunskaper i databashantering
har körkort för personbil
Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Trafikverkets färjerederi är du med och bidrar till att 22 miljoner personresor och 13 miljoner fordonstransporter varje år sker så effektivt, hållbart och säkert som möjligt. Trafikverkets färjerederi är Sveriges största rederi med runt 70 vägfärjor som trafikerar över 40 färjeleder. När vattnet fryser i de norra delarna av vårt land ansvarar vi även för drift och underhåll av isvägar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089