OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tror att Karlstadsregionens tillväxt bidrar till en positiv utveckling i hela Värmland och söker därför nu en koordinator vars uppdrag är att driva på, utveckla och samordna arbetet i regionen. Kommunerna i Karlstadsregionen (Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad och Kil) samarbetar redan idag inom näringslivsområdet, turism och destinationsutveckling men det finns fler områden där samverkan kan fördjupas. Koordinatorn kommer att tillhöra utvecklingsstaben på kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt Karlstadsregionen.
ARBETSUPPGIFTER
Koordinatorns uppdrag är att driva på, utveckla och samordna arbetet i Karlstadsregionen utifrån den inriktning som en politisk styrgrupp anger. I samverkan med kommunernas respektive verksamheter ska koordinatorn skapa goda förutsättningar för nya samverkansformer och underlätta för att nya samverkansområden etableras. Uppdraget vilar på en beslutad strategisk inriktning och det ingår att ta fram en årlig verksamhetsplan utifrån inriktningen. Ordförandeskapet inom Karlstadsregionen är årligt rullande och koordinatorn ska stödja den kommunen som innehar ordförandeskapet bland annat genom att ansvara för planering samt administration vid årets möten.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi, samhällsplanering eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
Du behöver;
• ha några års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
• förstå en politiskt styrd organisation, gärna med erfarenhet av att arbeta nära
förtroendevalda.
• vara en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter.
• erfarenhet av att driva och utveckla processer, både självständigt och i team.
• förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter.
• kunna prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag.
Som person är du lyhörd och taktisk med en förmåga att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. Du ska trivas att inneha en roll som innebär att skapa förutsättningar för andra kompetenser och verksamheter att finna former för samverkan dem emellan. Du är en god administratör, har ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar. Du ska ha förmåga att kunna ta dig an utredningsuppdrag som har en stor variation i ämnesinnehåll. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommuncheferna i Karlstadsregionen. Körkort krävs för den här tjänsten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02