Koordinator för ny affärsgren

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Skaraborg

Vill du vara med när LF Skaraborg adderar en ny affärsgren?
Att våra kunder ska vara trygga ligger i Länsförsäkringars dna. Nu tar vi hjälp av modern IoT-teknik för att stärka våra kunders trygghet och etablera ett nytt digitalt kundmöte. Genom uppkopplade sensorer i hemmet kommer vi kunna ge våra kunder helt nya möjligheter att få koll på sitt hem och undvika skador. I denna nya roll får du chansen att vara med och bygga upp denna nya affär lokalt i Skaraborg tillsammans med bolagets affärsutvecklingsteam. 
Vi söker en driftig, självgående och resultatinriktad koordinator för denna satsning.

Om jobbet
Försäljning – Du leder, genomför och följer upp försäljning, i samarbete med resten av LF Skaraborgs organisation.
Support – Du vägleder proaktivt kunder genom kundresan, till exempel genom att säkerställa att kunderna kommer igång med användandet av tjänsten (customer success).
Utbildning och ambassadörskap – Du är ambassadör för tjänsten i hela organisation och gör fler till ambassadörer. Du utbildar också i tjänsten och konceptet. 
Rollen innebär många kontakter både med kunder och med kollegor i LF Skaraborgs organisation och andra LF-bolag. 
Du rapporterar till vd för LF Skaraborgs dotterbolag där affären kommer att bedrivas. 

Vem är du?
Vi söker dig som vill vara med och bygga en strategiskt viktig ny affär. Som person är du engagerad, initiativtagande och skicklig på att bygga relationer. Du är försäljningsdriven och gillar kundkontakt, tycker om att driva processer framåt och är inte rädd för att kavla upp ärmarna. Särskilt under uppstarten kommer arbetsuppgifterna kunna vara både högt och lågt och vi kommer att lära oss under tiden vi bygger verksamheten. 
Tjänsten ställer krav på flexibilitet och god laganda för att tillsammans med övriga kollegor i bolaget göra denna satsning till en stor framgång.
Du delar självklart våra grundvärderingar – att vara nära, engagerade och enkla.

Erfarenhets- och kompetenskrav
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att jobba säljnära med att få affärer/verksamheter att växa. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Det är inte nödvändigt med en teknisk bakgrund, men en förståelse och intresse för teknik är en fördel.

Om oss
Länsförsäkringar Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak. För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo.

Mer information
Personalrepresentant: Oskar Larsson 0500-77 70 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Skaraborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Besöksadress

RÅDHUSG 8
SKÖVDE

Postadress

BOX 600
SKÖVDE, 54129

Liknande jobb


Site Service koordinator| OKG | Oskarshamn

Site Service koordinator| OKG | Oskarshamn

5 september 2024

29 augusti 2024

26 april 2024

Dokumentationsansvarig

Dokumentationsansvarig

26 april 2024