Koordinator för Personlig Assistans

Koordinator för Personlig Assistans

Arbetsbeskrivning

Att arbeta som koordinator för vår Personliga Assistans innebär att vara ett stöd till våra verksamhetschefer med att sköta den dagliga driften. Vi har hand om ca 35–40 kunder och deras assistans. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper då det krävs ett nära och mycket gott samarbete mellan dig och våra verksamhetschefer. På företagets kontor finns också ekonomichef, verksamhetscontroller och VD.
Några exempel på vad som ingår i dina arbetsuppgifter:
☒ Att vara tillgänglig i telefon för kunder och medarbetare.
☒ Att ha externa kontakter med till exempel handläggare, tingsrätt, legitimerad personal, m.fl.
☒ Att ta emot sjukanmälningar och tillsätta sjukluckor hos våra kunder.
☒ Hantera förekommande uppgifter i Tidvis, såsom sjukluckor, vikarier, och schemaläggning utifrån beslut.
☒ Kontorsuppgifter och posthantering
☒ Vara behjälplig vid rekryteringar av personliga assistenter, boka anställningsintervjuer och ha erforderlig kontakt med sökande.
☒ Dokumentation och journalföring.
För att trivas i rollen som koordinator behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. God samarbetsförmåga och att du har ett stort serviceintresse är också viktiga egenskaper.
Du har social kompetens och kan bemöta våra kunder och medarbetare på ett positivt och professionellt sätt. För att kunna ha ett professionellt förhållningssätt krävs att du har erfarenhet av att arbeta med personlig assistans och kunskaper om de lagar och regler som gäller för verksamheten, som t.ex. vårt kollektivavtal.
Du är kommunikativ, att kommunicera ligger dig varmt om hjärtat, därför har du också lätt för att snabbt skapa goda relationer.
Vi vill att du
Har erfarenhet av administrativa uppgifter.
Kan schemaläggning och de regler som styr, ett plus om du är insatt i Tidvis
Kan dokumentera och journalföra.
Är flerspråkig. Minst engelska, svenska och gärna ett eller två språk till.
Skall kunna uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift.

Utbildning
Har minst 7,5 hp utbildning i Handikappsrätt, och/eller Socialrätt 15-30hp, eller annan likvärdig utbildning. Utöver dessa är utbildningar inom arbetsrätt/arbetsmiljö meriterande.
Arbetstider
Personlig Assistans utförs under hela dygnet. För att ta kunna ta emot sjukanmälningar förläggs din arbetstid till 07,00-16,00 med en timmes rast under dagen. Viss beredskapstjänstgöring ingår i arbetet, då har du beredskapstelefonen under en veckas tid med intervall om 2-4 veckor.
Lön
Lönesättningen sker individuellt.
Allmänt
Vi kommer att ha intervjuer löpande under ansökningstiden. Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Veronica Karlsson
033-480344

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7H Assistans BORÅS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Besöksadress

Moldegatan 9
None

Postadress

None
BORÅS, 50432

Liknande jobb


1 november 2024