OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om
bolaget och tjänsten
Seriline
AB är ett entreprenöriellt, starkt växande
bolag som inriktar sig på identitets- och accesshantering. Med flera år i
branschen har de utvecklat egna programvaror, webblösningar, säkerhetssystem,
hårdvaror och tjänster för integritetshantering av identiteter.
Seriline AB är
en del av Seriline Group, vilket är Nordens snabbast växande företag inom
Identity Access Management. Koncernen har växt ~40% organiskt per år sedan 2016
och 2022 gjordes också koncernens första förvärv. Koncernen ägs av FSN Capital
som är ett norskt PE bolag.
Seriline söker
nu en driven och orädd Koordinator inom teknisk support, som vill vara
med och ta denna blomstrande affär till nästa nivå. Tillväxten fortsätter
och här har du chansen att hänga med på en spännande resa i en ansvarfull och helt ny roll på
bolaget!
Du
erbjuds:
- Stora utvecklingsmöjligheter i en bred och koordinerande roll inom teknisk support
- En helt ny roll på bolaget med möjlighet att sätta din
prägel på arbetet
- En viktig position i ett snabbt växande företag - Seriline har tilldelats
DI Gasell fem år i rad
- Arbete i en spännande och växande bransch som präglas av
ny teknik och innovation
- Arbete i en miljö som genomsyras av engagemang
och positivitet bland såväl kollegor som kunder
Arbetsuppgifter
Som Koordinator
för teknisk support kommer du vara en nyckelspelare i processen som innebär att
ge support i världsklass till Serilines kunder. Ditt uppdrag är att ansvara för supportfunktionen och i det dagliga att se till att
kunder snabbt och effektivt får svar på sina frågor, både genom egen kompetens
och i samarbete med resten av teamet. Du kommer hantera ärenden av mer avancerad art som kräver
din djupa expertis och erfarenhet. Här får du huvudansvaret samtidigt som du
har ett nära samarbete med utvecklingsteamet. Förutom det kommer du ha ett särskilt ansvar för att över tid
bygga upp och underhålla en effektiv supportstruktur med planering,
koordinering och uppföljning. Här får du en viktig och sammanvävande roll med
stort ansvar och många kontaktytor!
Du
kommer tillhöra teknikgruppen som består av medarbetare inom både support,
utveckling och projektledning - ett team bestående av ca 12-15 personer. I
din supportroll kommer du också koordinera tre kollegor som befinner
sig både i Stockholm och på annan ort. Dessa har sitt fokus på att
arbeta ute på plats hos kund - och du får ett helikopterperspektiv som
innebär att planera och koordinera deras vardag.
Rollen som
Koordinator för teknisk support är en helt ny roll på bolaget och här får du
vara med och sätta din prägel på att skapa en supportfunktion i världsklass!
Du
kommer till exempel att:
- Ha det yttersta ansvaret för en välfungerande
supportfunktion
- Supportera, vägleda och ge högklassig service till
Serilines kunder kopplat till tekniska ärenden, både kopplat
till hårdvara och mjukvara
- Koordinera tekniker ute på fältet samt ansvara
för att utveckla kompetensen inom supportteamet
- Planera och följa upp underhållsavtal
- Arbeta för utveckling av processer och uppbyggnad av
supportstrukturen
- Ha ett nära samarbete med hela teknikgruppen
Vem
är du?
För att trivas i
rollen är du en social och positiv person som ser möjligheter i de utmaningar
du ställs inför. Du är teknikintresserad, drivande och orädd
samt gillar att leverera högklassig service.
Vi
söker dig som:
- Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom teknisk support
- Har
erfarenhet av koordinerande arbete inom en supportfunktion
- Har som minst en gymnasial utbildning, meriterande
om du gått teknisk linje
- Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och
skriver engelska på en mycket god nivå
- Har goda erfarenheter av Officepaketet
Det
är extra meriterande om du:
- Har erfarenhet av att bygga upp en supportfunktion
- Har erfarenhet av systemet Jira
- Har körkort
Är du redo att
utmana dig själv, växa i din karriär och bli en del av en framstående
organisation? Hos Seriline får du inte bara chansen att ge kunderna
enastående service, utan får också vara med och utveckla supportstrukturen
framåt. Ansök idag till rollen som Koordinator för teknisk support!
Praktisk
information
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
- Lön: Fast enligt överenskommelse
- Placering: Alvik, Stockholm
- Bakgrundskontroll kommer göras som ett sista steg i
rekryteringsprocessen. Detta då bolaget är verksamma inom
säkerhetsbranschen.
- Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta lina.granastedt@klaraconsulting.se
Rekryteringsprocessen
hanteras av Klara Consulting. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går
via oss.
Vi tillämpar
löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett
tillfredsställande urval.
Om
företaget
Seriline är ett
företag med inriktning på identitets- och accesshantering (IAM). Genom att
kombinera den senaste tekniken med mångårig erfarenhet har Seriline utvecklat
egna programvaror, webblösningar, säkerhetssystem, hårdvaror och tjänster för
att förenkla flöden till användarvänliga processer med sekretess och
integritetshantering av identiteter.
Läs mer om
företaget: HÄR (https://www.seriline.com/se/om-oss)