OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scan Global Logistics är en global fullservice logistikleverantör, som erbjuder okomplicerad logistik genom skräddarsydda lösningar gjord av skickliga specialister, stolta problemlösare och passionerade entreprenörer. Vi är en global leverantör med huvudkontor i Norden och närvaro på alla kontinenter. Koncernen har egna kontor i 26 länder och närvaro på ytterligare 100 marknader genom partners och agenter. I Sverige har koncernen kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Norrköping, Malmö och Trelleborg. Vill du vara med i vår fortsatta resa? Vi söker:
Koordinator för ”Trade documentation”
Om du trivs med att vara koordinator inom logistikbranschen är detta rollen för dig. Vi erbjuder dig en roll där du, tillsammans med dina kollegor, blir vår specialist på att utfärda handels- och skeppningsdokumentationer för kunds räkning. Ni säkerställer att relevant dokumentation, såsom "Commercial Invoice, Certificate of Origin, Bill of Lading, Marine Policy” etc finns på plats och i tid vid varje leverans. Även hantering utav Letter of Credit och legaliseringar ingår i arbetet. Det här är rollen för dig som gillar att fokusera och vara specialist inom ett område inom logistikbranschen. Dina arbetsuppgifter är avgörande för hur framgångsrik leveransen blir, så det är viktig att du gillar att ha styr på detaljer och tidplaner. Du har en can-do-attityd och förstår vikten av god service.
Rollen innebär mycket internationella kontakter med såväl kund som dess slutkund, transportör, handelsorganisationer och ambassader/konsulat. Kontakter sker via beslutade kanaler och oftast via digitala hjälpmedel. Väl utarbetade processer finns för uppdragen, men du är den som tar initiativ om avvikelse sker under processens gång. Du kommer att ingå i vårt ett team för ”Trade documentation.
Din erfarenhet
Du har erfarenhet från administrativa uppgifter med krav på detaljfokus samtidigt som du kan koordinera flera processer samtidigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från uppgifter inom spedition, inköp eller liknande logistikrelaterade uppgifter, om du har erfarenhet av Letter of Credit-hantering är det meriterande[MB1] . Du behöver inte vara fullärd men ska vara villig att lära och ha ett naturligt intresse av att göra rätt. Det viktigaste är att du har ett strukturerat sätt och har förmåga att skapa dig överblick över flera pågående processer samtidigt.
Du är van användare av IT-stöd, framför allt är du duktig på Excel och Word. Du har gymnasieexamen och har goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, i svenska och engelska. Om du även har kunskaper i ett tredje språk är det meriterande.
Tjänsten kommer tillsättas snarast, därför ser vi gärna att du lämnar in din ansökan så snart möjligt.
I SGL är vår viktigaste tillgång de anställda, varför vi har ett starkt fokus på den enskilda medarbetarens utveckling och välbefinnande. Vi arbetar för att främja en kultur där "respekt, integritet, entreprenörskap och kul" är en del av vår gemensamma vardag och utgör vårt DNA - men också hur vi närmar oss våra kunder och kollegor.
Om Scan Global:
Hos Scan Global Logistics är varje person en möjlighet att frigöra potential. Genom att föra mänsklig inställning till alla, överallt, gör vi världen lite mindre komplicerat. Kärnan i vårt DNA är en ”kan-göra-attityd” och viljan att alltid gå en extra mil för att hitta rätt logistiklösning, vare sig på väg, järnväg, hav, luft eller andra transportsätt. Vår kultur bygger på våra fyra dygder: respekt, integritet, entreprenörskap och glädje. Om du vill vara med i våra team av skickliga specialister, passionerade entreprenörer och stolta problemlösare som lever för att ta bort komplexiteten för våra kunder, du är välkommen att ansöka om en av våra lediga tjänster.