OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator på avdelning HR är du förvaltningens lokala processledare för den löneadministrativa processen. Du samlar förvaltningens administratörer och förmedlar nya rutiner och arbetssätt i Personec och stödjer både administratörer och chefer i detta.
I uppdraget ingår att vara sakkunnig i Personec, kollektivavtalet AB samt hur dessa kopplas samman med varandra. Du kommer bland annat att arbeta med löneskulder, organisationsträd, behörigheter, förmånsportal, fakturahantering. Som koordinator säkerställer du att förvaltningen följer den löneadministrativa processen. Du är förvaltningsledningens chefsstöd.
Som koordinator arbetar du både självständigt och nära arbetskamraterna på avdelningen. Du kommer att ingå i olika nätverk och processgrupper där du samarbetar med kollegor i andra förvaltningar i staden.
Vi erbjuder ett varierande arbete i en personalgrupp som har roligt tillsammans, hjälps åt och stödjer varandra till utveckling!
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs eftergymnasial utbildning inom ämnesområdet, exempelvis personaladministration. Du behöver också ha lång och gedigen erfarenhet av personaladministration i en roll som koordinator eller HR-administratör.
Kunskap i och erfarenhet av allmänna bestämmelser (AB) och Personec eller motsvarande system krävs.
Du är noggrann och tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir korrekt och grundligt utfört på rätt sätt. Du har förmåga att ha fokus på detaljer och kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
Samarbete och service är en stor del i rollen och därför krävs att du har god förmåga att arbeta tillsammans med andra och är intresserad av att bidra till det gemensamma uppdraget.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Välkommen med din ansökan!