OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Helgessons TrädTjänst AB är ett väletablerat, modernt och kunskapsbärande trädvårdsföretag som aktivt varit med och utvecklat arboristbranschen i 30 år. Vi står för kvalitet, arbetsglädje och professionalism. I företaget är vi 13 anställda som servar ca 500 unika kunder varje år.
Grundläggande mål i företagets verksamhet är att erbjuda varje medarbetare attraktiva, varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi tycker sammanhållning, trivsel och goda värderingar är viktigt.
Företaget utvecklas och vi söker ytterligare en medarbetare till vårt kontor i natursköna Kvidinge. Där planeras, leds och organiseras allt arbete som våra arborister utför hos våra kunder. De tjänster vi erbjuder är bl a beskärning, fällning, plantering, trädflytt, stubbfräsning, konsultation, trädvårdsplaner och utbildning.
Koordinator i arboristföretag
Koordinatorn ansvarar för den dagliga driften i företaget och allt som är kopplat till de olika uppdragen som vi utför åt våra kunder. Det innebär bl a att du ska planera, administrera, bereda uppdragen, fördela maskinerna samt schemalägga våra arboristers dagliga arbete. Du kommer att vara en viktig del av den serviceorganisation som är hjärtat i verksamheten. På kontoret arbetar även den administrativa chefen, en ekonom och en konsulterande arborist.
Vi erbjuder ett spännande, varierat och utvecklande arbete på en arbetsplats med goda värderingar där man trivs. För oss är det viktigt att du har en helhetssyn, en förmåga att tänka långsiktigt för att kunna effektivisera och utveckla. Det krävs att du är driven, gärna antar utmaningar och ser möjligheten i dem. Du kan arbeta både självständigt och i team.
Stor vikt läggs vid service och kundkontakt men också på den interna strukturen. Du tycker om att hitta lösningar som underlättar och utvecklar det dagliga arbetet, både ditt egna och dina kollegors. Du är allmänbildad, nyfiken och entusiastisk, du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Kvalifikationer
Du är ansvarsfull och i rollen som koordinator behöver du ofta vara ”steget före”. Du drivs av att skapa lösningar som gynnar företaget, kunderna och dina kollegor. Du är professionell och har en positiv drivkraft.
- Relevant högskoleutbildning (t ex trädgård/lantbruk, logistik, IT/Ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig).
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i affärsledningsystem (minst 1 år)
- Mycket god kommunikationsförmåga i svenska, både i tal och skrift.
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ekonomisk styrning och uppföljning (minst 1 år)
Känner du dig träffad? Då är du kanske vår nya medarbetare! Skicka in din ansökan, CV och personligt brev till oss.
Tjänstgöringsgrad är 100%. Tillträde under hösten med provanställning.
Sista ansökningsdag 31 augusti 2022 (rekrytering kan ske innan ansökningstiden löpt ut)