OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej!
Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Är du nyutbildad ekonom eller en erfaren ekonomiadministratör? Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi på Clockwork söker nu en koordinator inom ekonomi till vår kund i Solna, ett globalt företag.
Tjänsten är en visstidsanställning på 75-100% med start 2022-02-14 eller snarast möjligt och pågår till 2022-07-10
Som koordinator inom ekonomi kommer du främst samarbeta med teamet i Solna, men även med andra kollegor runt om i Sverige. Det förekommer också kontakt med hubben i Portugal.
Rollen innefattar varierande uppgifter såsom:
Samordning och distribution av frågor från central ekonomi samt accounting hub i Portugal.
Omkostnadsuppföljning
Samordning av internkontroller
Diverse omkostnadsfakturering till HQ
Leverantörsfakturor för omkostnader
Diverse reserveringar i bokslut
Fördelning av omkostnader
Uppdatering av rapporter
Avstämning av balanskonton
Hjälpa divisionens ekonomiansvarige med diverse adhoc frågor
Din profil
Till vår kund i Solna söker vi nu en koordinator inom ekonomi. Du som söker är antingen nyexaminerad ekonom eller erfaren ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter sedan tidigare. Har du goda kunskaper inom Excel och SAP är detta meriterande.
Som person är du pigg och glad och gillar att ha mycket kommunikation. Vi tror att du är samarbetsvillig och tycker om att arbeta i team. Det är även viktigt att du är organiserad och noggrann.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Axel Elveljung via mejl: axel.elveljung@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 12. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.