OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. De är PerformIQ
Företagspresentation
Företaget finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 500 medarbetare, är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa. Företaget har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Kulturen präglas av värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort dem till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. De är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it.
Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker för kunds räkning en koordinator mot order och leveranshantering. Avdelningen ansvarar över att konfigurera datorer, mobiler, läsplattor m.m. och skicka vidare till kund. Rollen som orderkoordinator kommer innebära att lägga beställningar hos leverantörer och säkerställa att teknikerna har en jämn arbetsbelastning för att sedan koordinera leveransen av de färdiga orderna till kund.
Arbetsuppgifter:
• Bevaka lagda order och lagersaldon
• Avrop av order från lager
• Inleverans av artiklar som ankommit till lager
• Hantera inkomna returer
• Lösa problem vid tex felleveranser
• Vara kontaktpunkten mot andra avdelningar som tex Inköp, Projektledare och Sälj
• Att teknikerna som konfigurerarar kunds order har en jämn arbetsbelastning varje dag tack vare god planering.
Krav på person
För att vara rätt person för denna tjänst har du:
• Dokumenterad erfarenhet av att hantera många arbetsuppgifter på samma gång. Gärna erfarenhet från en koordinerande roll tidigare
• Vara handlingskraftig och kunna hantera stress mycket bra
• Duktig administrativt och kunna uttrycka sig väl i svenska både i tal och skrift.
• Intresse av IT produkter
• Van användare av datasystem
• Serviceminded med skinn på näsan och van med många interna kontakter.
Start: Sista veckan i juli (v31)
Omfattning: Heltid ca 6 månader med stor chans till förlängning/övertagning till kund.
Arbetstid: Kontorstider 8-17
Plats: Kista
Uppdraget ingår till en början i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kund.
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person. Skicka in din ansökan direkt då tjänsten kommer att tillsättas innan veckans slut!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17