OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett omtalat energibolag och för deras räkning söker vi nu nästa stjärna för rollen som koordinator inom lager/logistik. Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett omtalat energibolag som just nu är på en mycket spännande tillväxtresa. För deras räkning söker vi nu förstärkning i form av en koordinator inom lager och logistik med omgående start för ett konsultuppdrag som sträcker sig initialt till sista februari.
I rollen som koordinator kommer du att vara operativt ansvarig för driften och logistiken kopplat till vår kunds lageraktiviteter. Du kommer hantera varumottagning och lagerkontroller, ansvara för logistiska processer och säkerhet, optimera intern logistik, analysera data samt kontinuerligt arbeta med att förbättra den operativa verksamheten.
Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig till sista februari. Du kommer arbeta i Tomteboda i Stockholm där arbetstiderna är 07.00-16.00. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och kommer att arbeta på uppdrag hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera in- och utleveranser både fysiskt och i ERP-systemet
* Lagerhantering och lagerkontroll
* Organisera, boka, övervaka och följa upp transport- och lageraktiviteter
* Optimering av intern logistik, arbeta med service-, tillverknings- och ingenjörsteam för att minska onödiga transporter och förflyttningar
* Beställa material från leverantörer efter behov. Optimera hantering av material, komponenter och maskiner. Arbeta i nära samarbete med supply chain- och logistikavdelningen för att ge input för att optimera kostnader för material och transporter
* Samla in, hantera, organisera och analysera logistiska data för att hitta förbättringsmöjligheter
* Ansvarig för att driva och utveckla materialflöden
* Kontinuerligt förbättra den övergripande logistiska verksamheten hos vår kund
VI SÖKER DIG SOM
- Eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller tidigare erfarenhet inom samma område
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet och ERP-system (gärna Dynamics 365)
- Tidigare erfarenhet av koordinering och administration
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
- Truckkörkort
- Certifikat inom ADR 1.3
- Certifikat inom IATA CAT2
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ och service minded
- Organiserad och resultatdriven
- Hög arbetsmoral
- Problemlösare med en stark "can do-attityd"
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilket bolag annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231