Koordinator inom omsorgsförvaltningens stödjande insatser

Koordinator inom omsorgsförvaltningens stödjande insatser

Arbetsbeskrivning

Stödjande insatser

Är du en flexibel person som trivs med många kontakter, har erfarenhet från omsorgsverksamhet och är kunnig i Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen - då kan denna tjänst vara något för dig!

Som koordinator inom omsorgsförvaltningen ingår du i en arbetsgrupp med sju koordinatorer och en verksamhetschef. Vi har ett nära samarbete för att uppnå det som är bäst för våra brukare. Vi är en positiv grupp som kontinuerligt jobbar med att förbättra vår verksamhet.

Tjänsten är nyinrättad eftersom vår verksamhet ökar i volym. I samband med detta gör vi ett förändringsarbete för att skapa bättre rutiner och öka nöjdheten hos dem som vi ger service. Stödjande insatser kommer från och med årsskiftet att ingå i en ny organisation tillsammans med personlig assistans och socialpsykiatri.

Ditt uppdrag
Som koordinator arbetar du med insatserna kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär mottagande av nya uppdrag/brukare för att därefter rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen.

För att lyckas bör du ha goda egenskaper som gör att du kan hantera många kontakter och samarbeta såväl internt som externt. Du har en kontinuerlig dialog och kommunikation med brukare, närstående, biståndshandläggare kollegor och medarbetare. I rollen ingår dokumentation i olika IT-system.

Arbetet innebär också att aktivt arbeta för en kvalitetssäkrad verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området. Ett stort brukarfokus är en självklarhet, vi verkar för att alla kontakter såväl interna som externa upplevs som positiva och genomsyras av vår värdegrund.

I befattningen som koordinator ingår att medverka och se möjligheter till nya arbetssätt utifrån verksamhetens mål. I samråd med verksamhetschef utvecklar du din roll i verksamheten så att de mål och resultat som anges i uppdraget uppnås. Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen, vilket innefattar information och instruktion till medarbetare samt vid behov stödja medarbetare att utföra sina uppdrag.

Din bakgrund
Vi söker dig med akademisk utbildning inom beteendevetenskap, personalvetarprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Alternativt har du en utbildning inom vård och omsorg eller administration i kombination med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med målgruppen. Du har kunskap om Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen. Vi värdesätter eventuell erfarenhet av vård och omsorgsarbete.

Tjänsten kräver goda kunskaper i digitala verktyg samt i svenska språket, både i tal och skrift. B-körkort är meriterande.

Som person är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du trivs med att samarbeta med andra och är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Det är viktigt att du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Åkerström, verksamhetschef, 018-727 68 19. (#)

Fackliga företrädare:
Kommunal Mitt Sektion Uppsala, 010-442 88 16 alt. 018–727 24 40
Vision: Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SSR/SACO: Maria Persson, 018-727 24 24
Fysioterapeuterna: Sara Nilsson, 018-727 84 34
Vårdförbundet: Marie-Louise Öberg 018-727 84 96


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 95

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2020
  • Ansök senast: 15 januari 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

2 december 2024

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

2 december 2024

29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024