Koordinator inom projektledning

Koordinator inom projektledning

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett utvecklande koordinerande uppdrag inom projektledning hos en verksamhet som räddar liv? Vi erbjuder nu en spännande möjlighet hos en av våra kunder, en global leverantör inom Life Science-området. Med över 10 000 medarbetare och verksamhet i fler än 40 länder har företaget stått stabilt på marknaden i flera år och fortsätter att producera högkvalitativa produkter som räddar liv. Vill du bli en del av ett innovativt och globalt projektledningsteam? Välkommen med din ansökan redan idag.

I rollen som PMO-koordinator (Project Management Office) kommer du att ansvara för upplägg av nystartade projekt, sammanställa data och rapportera information till ansvariga av respektive projekt samt till andra intressenter. Här ansvarar du även för att kontrollera budget på projekt, samt fungerar som stöd för kollegor i andra funktioner. Din arbetsplats är hos vår kund, belägen strax utanför Halmstad, med kollegor både lokalt och globalt och  du ges goda möjligheter till distansarbete för en sund balans mellan arbete och privatliv. Här trivs du som är kommunikativ och initiativtagande samt har en god förmåga att hålla ihop saker från start till mål. Att trivas med såväl självständigt arbete som att arbeta i team är viktigt för att trivas och lyckas i rollen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 6 mån.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Koordinera upplägg av nystartade projekt
Sammanställa data och rapportera 
Kontrollera budget och fungera som stöd till projektledare/controlling team


Kvalifikationer
1-2 års erfarenhet inom PMO med dokumenterad erfarenhet av projektledning
Kunskap i officepaketet samt allmänt god IT-kunskap
Flytande engelska i tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet inom PPM (Project Portfolio Management) och/eller erfarenhet från IT-organisation.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Rådgivare inom informationssäkerhet

17 september 2024

Dataskyddsrådgivare

17 september 2024

Rådgivare inom informationssäkerhet

17 september 2024

Rådgivare inom informationssäkerhet

17 september 2024