OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210398
Arbetsuppgifter
Mobilitetsenheten ansvarar för stadens trafiksystem. Vi planerar, utvecklar, kompletterar och bygger om trafiksystemet för bättre framkomlighet, trafikmiljö och trafiksäkerhet, med ett helhetsperspektiv på alla trafikslag. Just nu är cirka 25–30 projekt igång i olika faser och de kommande tio åren ska omkring 100 olika projekt genomföras inom det så kallade storstadsavtalet. Projekten är ofta komplexa då de innebär förändringar i befintlig stadsmiljö och ofta involverar en mängd olika intressenter, entreprenörer och konsulter.
Nu förstärker vi arbetet med en koordinator med uppdrag att stötta projektledarna och enhetens ledning både med administrativt stöd och med samordning av övergripande tid- och resursplanering i projekten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Registrera, uppdatera, sammanställa och analysera information i vårt projektstyrningssystem Antura.
• Rapportera i vårt kvalitetsledningssystem Stratsys.
• Delta i och leda planeringsmöten med projektledare.
• Delta i och samordna arbetet med riskbedömningar i olika projekt, framförallt kopplat till resurser, tid och kostnader.
• Sammanställa underlag för analys av projektens framdrift och bedömning av resursbehov i förhållande till planer och äskanden.
Kvalifikationer
Till den här tjänsten söker vi dig som har arbetat minst ett par år med administrativa arbetsuppgifter och är van vid att ha ett samordningsansvar. Har du erfarenhet av arbete i projekt inom trafik- eller stadsutveckling är det en fördel. I grunden har du en akademisk utbildning som tillsammans med dina övriga erfarenheter är relevant för tjänsten.
Vi ser det som viktigt att du är rätt person för rollen och söker dig som känner igen dig i följande:
• Förmåga att skapa och implementera struktur i komplexa sammanhang.
• Noggrann och skarp administratör som gillar att använda olika systemstöd till sin för syftet fulla potential.
• God analytisk förmåga
• Lätt för att greppa och anpassa dig till ny information
• Självgående, strukturerad och bra på att planera och organisera ditt arbete.
Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du uppskattar en miljö som präglas av ambitioner, utvecklingsglädje och högt tempo. Rollen är ny hos oss och du kan förvänta dig en varierad vardag med fokus på analys, dialog, stöd och samordning. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling med mera.
Läs gärna mer om vår verksamhet på www.malmo.se/stadsutveckling!
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98