OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på att planera och koordinera? Vill du jobba på Sverige största flygplats bland puls och atmosfär?
Trafiken ökar och i och med det söker vi nu ytterligare koordinatorer till vår koordinatorgrupp som fördelar ledsagningsuppdragen på flygplatsen.
Vi erbjuder ett varierat och utmanande jobb för dig som älskar att planera och koordinera. På PRM Assistance brinner vi för att assistera och möjliggöra resandet för våra resenärer som behöver extra stöd på flygplatsen.
Dina arbetsuppgifter
Till grund för vår verksamhet ligger EU-förordningen PRM-regulation (EC) 1107/2006. Förordningen fastställer regler för skydd av assistans åt personer med funktionshinder och personer med nedsatt rörlighet i samband med flygresor, både mot att skydda dem mot diskriminering och se till att de får assistans. Personer med nedsatt rörlighet och funktionsnedsättning har enligt lag rätt till assistans på flygplatsen och detta är vårt ansvar.
Våra resenärer har olika utmaningar och behov av hjälp, fysiska som psykiska, och vi ser till att samtliga tar sig till och från flygplanet med den assistans som behövs. Vi hjälper även ensamresande barn. Arbetsdagarna varierar och våra ledsagare är ständigt i rörelse över hela flygplatsen. Främst till fots men även med våra fordon.
Som Koordinator på PRM Assistance är du spindeln i nätet, vilket innebär att du under ditt arbetspass leder och koordinerar cirka 30-40 medarbetare och fördelar ledsagningsuppdrag. Under ett dygn kan uppdragen uppgå till över 600 stycken. Vidare så arbetar du med kvalitetsuppföljning och analys. Du fungerar som teamchefens förlängda arm och har därför kontinuerlig dialog och återkoppling till teamchef.
I dina arbetsuppgifter ingår även vakanshantering och kortsiktig daglig personalplanering när exempelvis sjukdom eller annan kortsiktig frånvaro uppkommer. Vidare har du kontakt med flygbolag, marktjänstbolag samt andra interna funktioner som berör verksamheten. Tidvis kommer du även att arbeta schemalagd tid i driften med ledsagning av passagerare samt vara arbetsledare i driften.
Din profil
Vårt uppdrag kräver att du har god förmåga att hantera olika situationer och på ett metodiskt och lugnt sätt leda och fördela arbetet. Du är lösningsorienterad och engagerad i ditt uppdrag och en person som gillar att ta ansvar. Det är även viktigt att du trivs med att jobba i team och har en hög stresstålighet då arbetet periodvis är mycket intensivt. Vi lägger stor vikt vid personliga lämplighet.
Du har ett genuint serviceintresse och som gärna gör det lilla extra i ditt arbete. Som person är du kommunikativ och social samt gillar att ge service och hjälpa kunder. Du är professionell och personlig i ditt bemötande med resenärer och kollegor
Eftersom du ibland även ska arbeta operativt med ledsagning behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort.
All koordinering utförs i olika datorsystem därav krävs mycket god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office.
Arbetet innebär skifttjänstgöring, då verksamheten har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Därför är det ett krav att du kan ta dig till och från flygplatsen under dygnets alla timmar.
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Passenger Services är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar för att på bästa sätt kunna möta och ge service i världsklass åt flygplatsens resenärer och övriga kunder. Teamet Koordinator PRM Assistance är en bland flera funktioner som ingår i Arlandas Operativa Center (APOC). APOC styr och hanterar minutoperativa frågor på flygplatsen samt koordinerar och optimerar användandet av resurser under dygnet. I APOC samlas ett flertal funktioner för tvärfunktionella samarbeten inom flygplatsen.
Hos oss kommer du att få arbeta mitt i hjärtat av flygplatsverksamheten där ingen dag är den andra lik. På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt
Anställningsform: tillsvidare heltid skifttjänstgöring
Tillträdesdatum: juni 2022
Placeringsort: Arlanda
Kontaktuppgifter: Richard Almgren, richard.almgren@swedavia.se, 070-860 5434
För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html.
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi gör löpande urval, dock senast 1 maj 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Carina Wrennmark
010-1093226.
Malin Magnusson
+46767806864
Jenny Laurell
0738 67 77 78
Anna Bovaller
0708-19 22 21
Susanne Strand
010-109 11 18
Caroline Gustafsson
070-991 12 56
Marcus Björk
010-109 13 69
Anna-Stina Eriksson
Viveka Brynbo
010-1090074