Koordinator med ekonomierfarenhet

Koordinator med ekonomierfarenhet

Arbetsbeskrivning

"Vår affärsidé är att, genom att jobba nära varandra gällande VS, ventilation, kyla, styr och teknik, skapa förutsättningar för kostnadseffektiva och kundanpassade lösningar – då dessa system till stor del hänger ihop inom fastigheter"
Läs mer om oss på vår hemsida, http://gislaved.cretec.se/tjanster/ 

Är du personen som vill arbeta med en variation av arbetsuppgifter, både kopplat till sociala kontakter samt administrativa uppgifter? Vi på Cretec söker nu en koordinator som trivs att vara i kontakt med såväl kollegor som kunder och som också är en fena på administrativa uppgifter. Är det du som är vår nya kollega?

Din roll som koordinator:
Som koordinator är en viktig nyckel person inom verksamheten med kollegor utspridda på tre olika kontor (Gislaved, Växjö och Halmstad), där du är stationerad i Gislaved. För dig som har ett stort engagemang för operativt arbete innefattar tjänsten spännande, stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter kopplat till främst administration. Dina arbetsdagar kommer inte vara den andra lik och kan innebära allt från att ansvara över intranätet till att administrera utbildningar för personalen. I samband med det får du här möjlighet att vara superusern i våra olika interna system och på så sätt vara behjälplig till övrig personal. Vidare kommer du att vara vårt ansikte utåt där du driver den dagliga verksamheten internt i bolaget men också utåt mot kunderna. Du kommer därav vara delaktig i framtagande av marknadsmaterial till våra olika plattformar exempelvis vår hemsida och våra sociala medier. I tjänsten ingår även grundläggande ekonomiska arbetsuppgifter i form av löpande bokföring innefattande bland annat kund- och leverantörsresekontra. I ditt arbete kommer du arbeta tätt tillsammans med kollegor som du kan vända dig till både vad gäller de administrativa och ekonomiska delarna.

Exempel på ytterligare arbetsuppgifter och ansvarsområden: 
  Skapa och genomföra onboardingprocesser för nyanställda
Hantera mail och telefonärenden
Hantera bränslekort och mobilabonnemang
Vara behjälplig bland personalen i olika frågor på våra tre kontor (Gislaved, Växjö Halmstad) 
Är det du som kommer trivas hos oss? 
Som du märker är tjänsten bred och varierad och begreppet "allt i allo" ser vi passar för denna tjänst. Som person söker vi därför dig med ett prestigelöst förhållningssätt som trivs med arbetsuppgifter kopplade till administration, grundläggande ekonomi och trivs med att vara en intern resurs mot dina kollegor. Du är driven, har ett öppet och flexibelt sinne och är serviceinriktad till ditt sätt mot både kunder som kollegor. Vidare värdesätter du struktur och noggrannhet i ditt arbete och du trivs i en ansvarstagande roll där du både jobbar självständigt och i team med kollegor. Utöver det har du en positiv inställning och uppfattas som nyfiken och engagerad samt har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya system. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har ett har ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta med löpande bokföring och gärna erfarenhet av att ha arbetat som koordinator/administratör eller liknande sedan tidigare. Vi ser även att du har en ekonomisk gymnasieutbildning. Du hanterar svenska och engelska flytande i både tal och skrift och har mycket goda datorkunskaper samt god systemvana. Vi ser det meriterande ifall du tidigare arbetat i Visma men det är inget krav. 

Placeringsort: Gislaved 
Arbetstid: Dagtid
Omfattning: 100 % 
Tillträde: Snarast möjligt
Då tjänsten innebär att man ska vara en intern resurs och vara behjälplig för personal inom verksamhetens tre kontor kan det där med innebära en del resor någon gång i månaden till Växjö och Halmstad. 

Vi erbjuder dig en omväxlande roll i ett stabilt och framgångsrikt företag där vi vågar investera i framtiden. Vi är ett innovativt företag som är i framkant gällande produkter i vår bransch och är nu beredda att ta nästa kliv och expandera. Med ett starkt varumärke i ryggen finns det goda karriärmöjligheter för dig här hos oss på Cretec.

Visst låter det intressant?
I denna rekrytering samarbetar Cretec med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cretec Gislaved AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Liknande jobb


Säljplanerare till Pågen

Säljplanerare till Pågen

1 november 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024