Koordinator med ekonomikunskap sökes för varierande roll

Arbetsbeskrivning

För direktrekrytering söker vi nu dig som är redo att axla en viktig roll hos vår kund i Sundsvall!

Om tjänsten

Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och trivs som bäst i en varierande arbetsroll. Du har god förståelse för siffror och ekonomiarbetet i sin helhet. I den här rollen får du chans att både bidra med dina kunskaper inom ekonomi men även vara med vid praktiskt arbete. Vi ser gärna att du har ekonomisk utbildning i grunden från tex YH-utbildning, universitet alt. motsvarande yrkeserfarenhet. Meriterande är om du har arbetat några år inom ekonomiadministration.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat bokföring, reskontra, lönehantering, rapportering, skattefrågor, bokslut, deklarationsfrågor men även övriga administrativa uppgifter i form av leverantörsfakturor, redovisning, debitering och kreditering. Ekonomiuppgifterna kommer att vara förlagt till ca 50% av din heltidstjänst. Övriga 50% kommer du att ha en koordinerande roll med varierat arbete. Du får chans att vara med vid praktiskt arbete, ta emot kunder, planera jobb och vara husets spindel i nätet. Med det sagt så är du en person som trivs när det blir lite av varje. Rollen kommer i sin helhet att utformas efter dig och dina kvalifikationer.





Dina blivande kollegor ser gärna att du är en person som inte räds för att komma med förbättringsförslag och trivs med att vara med och utveckla befintliga rutiner/arbetssätt inom ditt tjänstgöringsområde. Rollen kräver, som du förstår av ovannämnda arbetsuppgifter, att du har god förståelse för siffror och ekonomiarbetet i sin helhet. Du kommer att axla ekonomiavdelningen själv, men med stöttning av extern byrå, så är det en förutsättning att du föredrar eget ansvar samt besitter driv och engagemang. Att du även är flexibel, ansvarsfull och stresstålig ser vi som viktiga egenskaper för rollen.




Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver det.




Dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande hur du kommer att trivas i rollen. Att du är serviceminded ser vi som en självklarhet då du i många fall kommer att träffa många nya människor både internt och externt, kunder som samarbetspartners och leverantörer.




Summa summarum, du trivs att vara där det händer, samtidigt som du är den personen som strukturerar och håller ordning och reda med företagets administration.




Ta chansen att bli en enormt viktig del hos vår kund i Sundsvall!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person för tjänsten. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Malin Persson på tel 072-403 07 73 alt malin.persson@nordicbemanning.se

Om oss

Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher.

Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag.

Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med stor noggrannhet och träffsäkerhet.

I och med vårt medlemskap i Kompetensföretagen kan du som konsult känna dig trygg i din kontakt med oss.




Rekryteringsprocessen tillhandahålls av Nordic Bemanning & Rekrytering men du blir anställd direkt hos vår kund.

Villkor

Start: Omgående/Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Sundsvall

Arbetstider: måndag kl 07-18, tis-tors 07-16, fre kl 07-13.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024