Koordinator med ekonomisk bakgrund

Koordinator med ekonomisk bakgrund

Arbetsbeskrivning

Som anställd på Lektum Fastigheter bör du uppskatta möjligheten att anta nya utmaningar. I denna kombinerade tjänst kommer du fullt ut få känna på det omväxlande arbetsklimat som kännetecknar vår vardag. En del av tjänsten innebär att du ansvarar för löpande ekonomiska processer och i rollen ingår även utveckling av dessa, bland annat kopplat till redovisning och intern uppföljning. I den andra delen av tjänsten kommer du arbeta mot vår fastighetsprojektering med fokus på processhantering och uppföljning, men det kan även handla om att ansvara för överlämning vid ett lägenhetsbyte. Du kommer arbeta nära de ansvariga på respektive byggarbetsplats och rapportering sker till dem samt koncernens CFO och styrelse.


Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta nedan områden;


· Hantering av leverantörs- och kundreskontran
· Löpande bokföring och redovisning
· Moms och skatteredovisning
· Delaktighet i månads- och årsbokslut
· Löneadministration
· Projektuppföljning
· Ansvarig för uthyrning av fastighetsbeståndet


Tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav då vi tror på ungt engagemang och ambition att lära. Uppskattningsvis kommer tjänsten till 60% att utgöras av delarna kopplat till fastighetsprojektering och resterande 40% utgörs av de ekonomiska delarna.


VEM ÄR DU?
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi söker dig som är prestigelös samt engagerad i din yrkesroll. Du skall vara ansvarstagande och organiserad i ditt arbetssätt där noggrannhet och sinne för detaljer är högt värderade egenskaper. Du bör även ha en stor förmåga att ”få saker gjort” och du skall självständigt kunna planera ditt arbete mot deadlines. Vi bygger många interna uppföljningssystem i Excel så det är en stor fördel om du har engagemang att utmana och vidareutveckla dina kunskaper inom programmet.


Hos oss på Lektum Fastigheter präglas vardagen av högt tempo och ett öppet klimat. Du kommer bli en del av vårt team på 6 medarbetare där samarbete och god kommunikation är betydelsefulla egenskaper.


ARBETSTID
Heltid med start omgående eller överenskommelse. Du kommer vara stationerad på vårt kontor i Växjö men även röra dig mycket på respektive byggarbetsplats.


OM VERKSAMHETEN
Lektum Fastigheter Bygg är en entreprenadfirma som bland annat producerar hyresfastigheter som sedan förvaltas i något av koncernens andra dotterbolag. Där utöver produceras villor för försäljning i Växjö med omnejd. Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och har 2020 en omsättning på 50MSEK.


KONTAKTPERSON/ANSÖKAN
Skicka personligt brev och CV senast 12:e juni till jobb@lektumfastigheter.se
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta;


Gustaf Karlsson, VD Lektum Fastigheter AB
Gustaf@lektumfastigheter.se
070-8808841

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lektum Fastigheter Bygg AB Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Postadress

Deltavägen 10 A
Växjö, 35245

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024