OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
På bygglovsenheten i Helsingborg är vi 25 medarbetare. Bygglovsenheten ingår i avdelningen för stadsplanering som även omfattar detaljplan, översiktsplan, lantmäteri samt kart- och mätenheten. Vi är en del i Stadsbyggnadsförvaltningen som planerar, bygger och förvaltar Helsingborgs stads stadsmiljöer och grönstruktur.
Vårt arbete syftar till att främja en god gestaltad miljö och en långsiktigt hållbar utveckling för dagens helsingborgare och kommande generationer. Bygglovsenheten ansvarar bland annat för bygglov, rådgivning, tillsyn m m. Vi arbetar utifrån kundnytta och strävar alltid efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten.
Arbetsuppgifter
Som koordinator på bygglovsenheten kommer du att vara ett ledningsstöd till bygglovsenheten. Vara delaktig i systemutvecklingen tillsammans med systemadministratör samt vara ett stöd i nämndsprocessen.
I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram statistikuppgifter månadsvis för intern rapportering och för rapportering till Statistiska centralbyrån samt genomgång av fakturafiler för vidarebefordran till ekonomiavdelningen. Till arbetsuppgifterna hör även att utföra dagliga administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskole- /gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation och nämnds arbete är meriterande.
För att lyckas i rollen har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt goda datakunskaper och en bra organisationsförmåga. Vi ser det som positivt om du har kunskap i PBL och BBR samt erfarenhet från bygglovsprocessen. Det är önskvärt att du har kunskap och erfarenhet av Sokigos programvaror/applikationer ByggR, Reflex, Atom, Visuell styrning samt att du har mycket goda kunskaper i Excel och Office 365
Som person är du driven och tänker utanför boxen. Du har fokus på kvalitet och har en god kommunikationsförmåga. Du tänker hela tiden utveckling och är en duktig problemlösare samtidigt som du själv strukturerar ditt arbete. Du är en sammanhållande länk för administrationen på enheten. För att trivas i detta arbete bör du ha ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför vår organisation. Vi stävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar dig att söka jobb hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-11-29
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.