Koordinator med fokus på avtalsvård och direktupphandling

Koordinator med fokus på avtalsvård och direktupphandling

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Nu söker vi en Koordinator till vår avdelning Administrativ Service.

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Rollen
Administrativ Service ansvarar för våra egna kontor och stöttar internt med olika administrativa uppgifter och tjänster. I rollen som Koordinator blir du främst en viktig del i vårt upphandlings- och avtalsvårdsarbete, men även andra områden kan komma att bli aktuella under perioden. Avdelningen är inne i ett utvecklingsskede och den här rollen är en viktig del i det arbetet.

Västtrafik som arbetsplats
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.

Vem är du?
Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss.

Rollens huvudfokus innebär att operativt arbeta med direktupphandlingar, diarieföring, avtalsuppföljning och avtalsvård som rör avdelningens avtal och tillhörande dokumentation. Kontinuerlig kontakt med leverantörer samt med avtalsaktörer ingår också i arbetet. Kommunikation, i såväl tal som skrift, är en viktig del av arbetsuppgifterna och att informera i våra interna kanaler om det som är relevant för verksamheten är en del av rollens ansvar. Erfarenhet av att ha arbetat med den här typen av arbetsuppgifter är nödvändigt.

Under perioden kan det komma att tillkomma likartade arbetsuppgifter om det finns möjlighet till det. För att trivas i den här rollen behöver man vara nyfiken och lyhörd som person. God samarbetsförmåga och driv är a och o och är också egenskaper som vi ser som självklara. Du är noggrann och trygg med att arbeta självständigt, men trivs också med att jobba i team. Som organisation är vi prestigelösa och informella, men ambitiösa och vi tror att du är detsamma. Trivs du i miljöer som är dynamiska där du kan vara med och förbättra och där tvärfunktionellt arbete och kunskapsöverföring är självklarheter, då kan det här vara rätt möjlighet för dig.

Kvalifikationer
3-årig allmän gymnasieutbildning, nödvändigt med god kunskap i Office-paketet, erfarenhet av att genomföra direktupphandlingar samt av avtalsvård, erfarenhet av offentlig förvaltning och dess krav på administration och dokumentation, vana att kommunicera och informera på svenska i tal och skrift, erfarenhet och intresse av förbättringsarbete inom administration och digitalisering.

Villkor och ansökan
Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare. Vi möjliggör ett flexibelt arbetsliv.

Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 31 mars 2023 med placering på vårt kontor på Gullbergsvass, Göteborg.

Skicka din ansökan med cv och personligt brev senast den 16 september. Observera att vi har löpande urval för det här vikariatet. Kontakta viveca.kuylenstierna@vasttrafik.se vid frågor.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västtrafik, VD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Liknande jobb


27 december 2024