OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.
Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och därför har vi friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme per vecka på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet.
Beskrivning av enhet/verksamhet
Enheten för produktinformation ingår i verksamhetsområdet Tillstånd. Enheten har ca. 40 medarbetare indelade i tre grupper. Enheten har en sammanhållande intern och extern funktion för frågor kring utformningen av produktresuméer, bipacksedlar och märkning.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av administration kring hantering av inkomna ärenden från läkemedelsföretag. Som koordinator har du en sammanhållande funktion kring administration av ärenden, t.ex. förberedelser av inkomna ärenden i våra dokumenthanterings- och IT-system. Här ingår även avslut av ärenden, såsom godkännande och publicering av produktinformation samt expediering av godkännandebeslut till läkemedelsföretagen. I arbetsuppgifterna ingår även att självständig handlägga vissa ärenden. I arbetet har du både interna och externa kontakter.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med relevant påbyggnad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom myndighet, sjukvård, apotek eller läkemedelsindustri. Dessutom är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, samt har god datorvana.
Personliga egenskaper
Du bör ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har mycket god förmåga att arbeta självständigt vilket innebär att du initierar och avslutar dina åtaganden på ett förtroendeingivande och ansvarstagande sätt. Du har ett flexibelt förhållningssätt vilket innebär mycket god förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden och verksamhetens olika krav. Du har god förmåga att på ett metodiskt och pålitligt sätt tillmötesgå interna och externa krav på kvalitet och kvantitet. Du har god förmåga att följa riktlinjer, rutiner och procedurer och samtidigt möta tidskraven. Du bör vara strukturerad, noggrann och ha god serviceanda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2016-06-19
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Snarast. Enligt överenskommelse
Enhet: Produktinformation
Diarienummer: 2.4.1-2016-044362
Intyg som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.
Kontakt
Du är välkommen att kontakta gruppchef Marita Ekblad eller gruppchef Kristine Nygren och/eller fackliga företrädare Eva-Lena Bergens, SACO eller Pia Wictor, ST. Vi finns på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se.
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.