OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ManpowerGroup erbjuder ett komplett utbud av kompetensförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Med ManpowerGroup Solutions kan vi erbjuda lösningar där vi tar ett funktionsansvar för delar av kundens verksamhet. Även om system eller lokaler kan vara en del av lösningen vi erbjuder till våra kunder, fokuserar vi självklart på det vi är bäst på, nämligen kompetens!
Arbetsbeskrivning
Som Koordinator Project Management Office (PMO) har du ett helhetsansvar för att koordinera och administrera information relaterat till våra kunders behov av konsulter och att hålla system och register uppdaterade. Arbetet omfattar, men begränsas inte av, följande arbetsuppgifter: Hantera rekvisitioner från rekryterande chef hos kund och besvara dessa. Du skapar uppdragavtal, begär in underskrifter samt arkiverar avtal enligt gällande rutiner. Vidare arbetar du även med Onboarding av konsult det vill säga informera nya konsulter om administrativa rutiner och system samt skapar användarkonton. I rollen ingår även support till kund, frågor och sammanställningar om uppdrag och fakturering.
Tjänsten hos oss på Manpower Group Solutions innebär ett högt tempo med hög ansvars- och servicenivå. Du har i rollen förutom nödvändiga kontakter inom MPGS, daglig kontakt med leverantörer och chefer och beslutsfattare hos kund.
Uppdraget är på heltid, måndag till fredag under kontorstider. Uppdraget startar omgående och pågår till och med November 2017 med goda chanser till förlängning för rätt person.
Hos oss på Manpower Group Solutions har du såklart friskvårdsbidrag, tjänstepension och vi sitter i fina lokaler nära Sergels torg.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som koordinator hos oss behöver du vara van vid en koordinerande roll med flera års erfarenhet av administration med höga kvalitetskrav. Du bör även ha tidigare erfarenhet av liknande roller i komplexa verksamheter där variationen i arbetsuppgifter varit stor. Arbetslivserfarenhet av administration och inköp av konsultuppdrag samt erfarenhet från bemanningsbranschen är meriterande men ej krav likaså arbete med VMS system.
Goda kunskaper i MS Excel samt kunskaper i MS Word och Powerpoint är nödvändigt för att hantera denna roll. Har du tidigare arbetat i något affärssystem ses detta som meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skift.
Som person söker vi dig som beskriver dig som lugn och stresstålig, van att hantera stor global kund med kontakter i flera länder. Du är öppen och utåtriktad, noggrann och mån om att hålla hög administrativ kvalitet
Kontaktperson
Skicka in din ansökan via länken nedan med CV och personligt brev. Har du några frågor om rollen som koordinator eller om hur det är att arbeta internt på Manpower Group så ring mig, Alexandra Nordeborg på tfn: 08-452 33 57. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.