Koordinator – Räddning och säkerhet

Koordinator – Räddning och säkerhet

Arbetsbeskrivning

Räddning och Säkerhet har samordningsansvaret för Nyköpings kommuns samlade säkerhetsarbete samt uppdrag även i Oxelösund, Gnesta och Trosa kommun. Vi bidrar till att skapa säkerhet och trygghet. Sörmlandskustens Räddningstjänst ansvarar för räddningstjänsten i kommunerna Nyköping, Oxelösund, Gnesta och Trosa. Nyköpings kommun är huvudman genom verksamheten Räddning och säkerhet och inom organisationen finns även samordningsansvaret för Nyköpings kommuns krisberedskaps, säkerhets- och övriga trygghetsarbete. Hos oss jobbar drygt 200 medarbetare varav ca 60 st är heltidsanställda och övriga arbetar som räddningspersonal i beredskap eller på våra frivilliga räddningsvärn. Vårt uppdrag är att öka tryggheten och minska utsattheten för oönskade händelser.

Söker du ett varierande uppdrag där du får vara med och bidra till att skapa ett säkrare Nyköping? Vi söker nu en koordinator som vill vara med och samordna, strukturera och utveckla våra övergripande processer på Räddning och säkerhet!


ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator kommer du att arbeta i en varierande och central roll som stöttar våra verksamheter genom att hålla samman processer och planering på övergripande nivå. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat uppdrag som att:
- Samordna och strukturera processer och dokumentation inom arbetsmiljöområdet.
- Projektleda och koordinera mindre projekt, till exempel skolans säkerhetsdagar, öppet hus, krisberedskapsvecka.
- Hantera löpande investeringar och inköp av fordon och material till verksamheterna.
- Ansvara för långsiktig investeringsplan.
- Bereda ärenden till ledningsgruppen inför redovisningar och samverkan med fackliga organisationer.
- Vara delaktig i, och samordna introduktion av praktikanter och nya medarbetare.
- Driftsätta uppföljning av aktiviteter i verksamhetssystem Daedalos.
- Vara systemadministratör diarieföringssystemet Platina och KIA (Informationssystemet för arbetsmiljö i kommuner).
- Vara redaktör för sociala medier, Webb och Facebook.
- Ta emot kunder, varor och besökare på brandstationen.
- Samordna och administrera utbildningar som riktar sig mot interna och externa kunder.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- godkänd gymnasieexamen eller eftergymnasial utbildning.
- dokumenterad utbildning/examen som projektledare eller inom projektledning.
- dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha jobbat med administration.
- körkort B.
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Meriterande är:
- erfarenenhet av analys- eller utredningsarbete.
- kunskaper i systemen Daedalos och/eller Platina.
- erfarenhet av att administrera och hantering av organisationers konton på sociala medier
- erfarenhet av inköp och investeringar inom offentlig förvaltning
- arbetslivserfarenhet från Räddningstjänst, annan blåljusverksamhet eller motsvarande.
- språkkunskaper utöver svenska och engelska

För att nå framgång i denna roll ser vi att du självständigt kan ta ansvar, är du flexibel och har lätt för att samarbeta med andra för att uppnå resultat. Du har förmåga att jobba med flera arbetsuppgifter samtidigt och kan växla mellan mindre praktiska arbetsuppgifter och längre, strategiska projekt. Du bör även vara kommunikativ och professionell i dit bemötande eftersom du blir en ambassadör för organisationen i kontakterna med kommuninvånarna. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar och förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lärarnas Riksförbund
070 - 301 10 92
Lärarförbundet
0155 -24 84 67
Kommunal
0155-24 84 77
HR Margareta Eklund
0155-24 89 05
VD Ulric Thunström
0155-454010
Kommunikationschef Palaemona Mörner
0155-248389
Ordförande Vision Per Norrhäll
0155-248470
HR-chef Ingrid Lindbom
0155-457771
Rektor Bryngelstorpskolan Anna K Kjellberg
0155-28 63 52
Biträdande verksamhetschef Lars Larsson
0155-24 86 93

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Besöksadress

61183 NYKÖPING
None

Postadress

None
NYKÖPING, 61183

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024