Koordinator - samordna, kvalitetssäkra och följ upp utredningsverksamheten

Koordinator - samordna, kvalitetssäkra och följ upp utredningsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Kommittéservice, RK Service, Förvaltningsavdelningen
Vill du ansvara för uppföljning, kvalitetsgranskning och daglig drift i vår verksamhet? Har du erfarenhet av att koordinera, planera och fördela arbetsuppgifter till en arbetsgrupp? Hos oss får du ett stort ansvar där du får möjlighet att utvecklas med dina arbetsuppgifter.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Rollen som koordinator är en central roll utan personalansvar. I arbetsuppgifterna ingår att planera, bemanna/organisera och följa upp sektionens löpande verksamhet inom grupperna, Layout och Grafisk kontroll samt Kommittéreception.
Det innebär att du fördelar och hantera flödet av, betänkandearbeten, grafisk kontroll av e-sfs:er samt introduktioner av olika slag. Du samordning och säkerställande så att sfs och SOU blir klara i tid och med rätt kvalitet.
Sektionen arbetar med exakta deadlines då produktionen ofta är förknippad med regeringssammanträden och överlämnanden till ministrar.
I rollen ingår det att ha en bred kontaktyta med såväl interna kontakter som dialoger och informationsmöten med departement och utredningar. Kommunikationen innebär till stor del att komma överens om och följa upp tidplaner och att hantera avvikelser.
Du kommer att ansvara för att sektionen arbetar efter överenskommen process och kvalitetssäkrar processen. Vidare kommer du ansvara för att följa upp utredningens tidplan och status. I rollen ingår även att ansvara för framtagning av statistik, uppföljningar och prognoser av verksamheten. Du kommer att fördela arbetsuppgifter mellan kommittéadministratörerna inom layout och grafisk design samt följa upp resultat Du planerar och håller ett stort antal möten såväl internt som med utredningar. Som koordinatorn håller du sektionschefen informerad om händelser och avvikelser som påverkar verksamheten eller andra enheter.
Vid behov utförs även andra arbetsuppgifter inom sektionens ansvarsområde.
Resor till Kommittéservices kontor i Malmö och Göteborg förekommer även i rollen.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som koordinator. Du som söker det här arbetet har lång erfarenhet av planering och projektarbetet. Du har även erfarenhet av administration och dokumentationsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av webbpublicering i wordpress. Om du har erfarenhet av Regeringskansliet som arbetsgivare är även det meriterande.

Dina egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen så behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta på olika nivåer och i olika konstellationer vilket förutsätter att du har en förmåga att kommunicera och samverka internt och externt. Du har mod, integritet, gott omdöme och är lojal. Du uppfattar behov, tar initiativ och hittar lösningar samt ger en god och anpassad service. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad med en god analysförmåga. Du är självständig och drivande och har en förmåga att anpassa ditt arbetssätt och dina prioriteringar utifrån verksamhetens behov.

Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet i kombination med dina personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.




Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Anette Morén som är tf sektionschef, på 08-405 10 23. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Anna Frestadius på 08-405 26 59. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Jesper Svarén (Saco), Erik Wilhelmsson (Seko) samt Melanie Hedlund Bjerstedt för ST. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 juni.

 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024