OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koordinator – samordna tolkuppdrag i sekretariatet för EU-möten i Sverige
Gruppen för konferensservice och deltagarhantering, Sekretariatet för EU-möten i Sverige, SES23
Nu söker vi medarbetare som vill arbeta med större internationella möten och konferenser! Har du erfarenhet av att samordna tolkstöd/tolkning och har erfarenhet av större internationella möten och konferenser så är du rätt person för detta uppdrag!
Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Inför ordförandeskapet har Regeringskansliet inrättat ett sekretariat för EU-möten i Sverige som kommer att samordna mötesverksamheten och ansvarar för arbetet med att säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och ett kommunikativt ordförandeskap.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker ett antal koordinatorer till gruppen för konferensservice och deltagarhantering. I gruppens ansvar ingår bl.a. hotellbokningar, rumsplanering, måltider, deltagar- och listhantering samt samordning av tolkar för större internationella möten.
Du kommer bland annat att arbeta med samordningen av tolkstödet vid större internationella möten. I dina arbetsuppgifter ingår även andra arbetsuppgifter i gruppen som tex hotellbokningar, rumsplanering, måltider, deltagare och listhantering. Arbetet är ett lagarbete och en prestigelös inställning till arbetsuppgifterna krävs och man får vara beredd på att rycka in där det behövs.
Arbetet kommer att ske i nära samarbete med leverantörer och det egna sekretariatets möteskoordinatorer, både i planeringen och genomförandet av mötena.
Resor ingår i befattningen.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av samordning och beställning av tolkstöd. Det är meriterande om du har erfarenhet av större möten, konferenser eller event och vi ser gärna att du har erfarenhet från olika roller vid tidigare event och möten.
Det är meriterande med tidigare erfarenhet från ett Svenskt EU-ordförandeskap eller erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet eller annan statlig myndighet.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och goda kunskaper i Officepaketet. Övriga EU-språk är meriterande.
Du har en relevant gymnasieutbildning och det är meriterande om du har tolkutbildning eller motsvarande. Har du körkort är det meriterande.
Dina egenskaper
Du har en väl utvecklad samarbetsförmåga och ett relationsskapande förhållningssätt. Du har även en mycket god kommunikativ förmåga och är initiativtagande, drivande och flexibel. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och självständig. Är lugn och stabil i pressade situationer och har förmåga att fokusera på rätt saker samt vana att arbeta mot deadlines. Som person har du hög integritet, gott omdöme och är säkerhetsmedveten.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Start omgående. Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Resor ingår i tjänsten.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta gruppchef Erika Mejhert Seltborg. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Emelie Hasselblad. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Melanie Hedlund Bjersten för ST och Lars Vestberg för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg den 19 juni 2022.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35