OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Cardif utvecklar och tillhandahåller personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. BNP Paribas Cardif är specialiserade på låneskyddsprodukter. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov kan BNP Paribas Cardif erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar.
BNP Paribas Cardif söker nu en Koordinator till vårt nordiska huvudkontor i Göteborg!
I din roll som Koordinator kommer du att stötta VD, Ledningsgruppen, Juridikavdelningen och HR i olika administrativa uppgifter. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och du förväntas klara av att hantera olika arbetsuppgifter parallellt, så att deras vardag kan flyta på så bra som möjligt. Du kommer att ingå i HR teamet och rapportera till den Nordiska HR chefen.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
Förbereda och koordinera inför olika möten och utbildningar
Hantering av utlägg, reseräkningar och resebokningar
Samordna olika personal- och HR aktiviteter
Övriga ad hoc-uppgifter
Din bakgrund och egenskaper:
Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet från en liknande roll där du stöttat en eller flera personer. Då koncernspråket på företaget är engelska är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket god kunskap i Power Point är ett krav.
Du har förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Som person är du proaktiv och du är trygg i din roll och litar på din egen besluts- och prestationsförmåga.
Då du arbetar med flertalet arbetsuppgifter och kontakter parallellt har du också känsla för ordning och struktur. Vidare präglas du av ett driv och engagemang och har ett stort fokus på service.
Du är en god lagspelare och löser tillsammans med andra olika problem som kan uppstå i vardagen. Gillar du dessutom att arbeta flexibelt och omprioritera efter andras behov kommer du att bli en uppskattad kollega.
Vi erbjuder:
Kompetenta, engagerade och trevliga kollegor
Arbete i ett internationellt och expansivt företag
I våra förmåner ingår bla. en förmånlig pensionsplan, Benify, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
Gå gärna in på Linkedin på BNP Paribas Cardif eller vår nordiska #bnpparibascardifnordic för att se mer vilka vi är.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ninni Andersson, HR Business Partner, ninni.andersson@bnpparibascardif.com.
Sista ansökningsdag är den 2 mars. Tveka inte att sända din ansökan redan idag, då urvalsprocess sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker till tjänsten via vår jobbportal följ nedan länk.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Mer om BNP Cardif Nordic AB:
BNP Paribas Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster. BNP Paribas Cardif bedriver idag verksamhet i 35 länder och har ca 100 miljoner försäkringstagare.
BNP Paribas Cardif Nordic AB har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 och är moderbolag till de två försäkringsbolagen BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring AB, med filialer i Norge och Danmark. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. BNP Paribas Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 115 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se www.bnpparibascardif.se och www.bnpparibascardif.com.
(Vi tackar vänligen nej till all annonsering- och rekryteringshjälp)