OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för både detaljerna och helheten? Trivs du i en koordinerande roll med många varierande arbetsuppgifter? Då kan ett uppdrag inom IT-avdelningens stab vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en ansvarsfull och driven koordinator/administratör till vår kund, en myndighet med kontor beläget i centrala Stockholm.
Uppdraget som koordinator/ administratör hos IT-staben passar dig som trivs med att arbeta både självständigt och i nära samspel med dina kollegor. Du kommer att arbeta i ett team med koordinatorer, internkommunikatör och controllers.
Dina arbetsuppgifter
En stor del av uppdraget innebär att vara administrativt stöd och en nära och stöttande funktion till våra enhetschefer. Du kommer hjälpa dem att leda och hålla ihop arbetet inom deras respektive enheter -och ledningsgrupper. Du driver frågor, uppdrag och olika forum som berör hela eller delar av verksamheten tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna kommer det att ingå planering och koordinering. Du kommer att arbeta mot en stor konferens som äger rum i slutet av hösten där du tillsammans med en kollega kommer att hjälpa till med det administrativa arbetet kring eventet.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen ska du vara en duktig administratör med ett extra öga för ordning och reda. Du använder dig av helikopterperspektivet i ditt arbete, men fördjupar dig och går in i detaljer när det behövs - att växla mellan strategiskt och operativt arbete tycker du bara är roligt. Som person är du kommunikativ, pedagogisk och sprider positiv energi. Du uppskattar att hantera komplexa utmaningar genom att skapa struktur, hitta pragmatiska lösningar och agera rådgivande i en föränderlig och snabbrörlig miljö. Då det ibland är många uppgifter som behöver lösas samtidigt är det viktigt att du kan hantera förändringar i arbetstempo på ett bra sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar. Nya uppgifter och projekt kan tillkomma och det är därför viktigt att du är flexibel och har lätt för att lära. Slutligen ser vi att du är en person med gott omdöme och hög integritet.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av att ha jobbat nära chefer/ledningsgrupper
Erfarenhet av planering, lednings- och styrningsarbete
Erfarenhet av att boka och planera konferenser för många deltagare
Erfarenhet av arbete i publiceringsverktyg likt SiteVision
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag start omgående med en uppdragslängd på tre (3) månader med chans till förlängning på sex (6) månader. Distansarbete kommer att vara möjligt till viss utsträckning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33344 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.