OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta med ledningsstöd inom regional verksamhet? Då kan detta uppdrag vara för dig! Läs mer och skicka in din ansökan nedan.
Om uppdraget
Region Uppsala, förvaltningen för trafik och samhälle, söker nu en koordinator med omgående start. Uppdraget pågår i 6 månader fram till 31 november, och är på heltid med placering på plats i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker ett kvalificerat ledningsstöd som ska bistå förvaltningschefen i det dagliga arbetet med ansvar för planering och koordinering. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla administrativa processer och vara ett stöd till verksamheten kopplat till dessa och tillhörande system.
Du är länken mellan förvaltningschefen och övrig förvaltningsorganisation, där du samordnar och prioriterar interna och externa mötesförfrågningar samt planerar in vilka underlag som behöver tas fram eller godkännas inför de olika mötena.
Exempel på arbetsuppgifter
- Mötesplanering och prioritering
- Minnesanteckningar, protokoll, agendor m.m.
- Förbereder underlag, presentationer till möten och konferenser
- Personaladministration i administrativa stödsystem
- Avtalshantering
- Arkivering
- IT- och teknikstöd i administrativa system
- Beställare av behörigheter, teknik m.m
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Avslutad gymnasieexamen
- Erfarenhet av att vara ledningsstöd samt haft en koordinerande roll t.ex. som VD-assistent eller liknande.
- Mycket goda kunskaper i svenska
- Goda kunskaper inom Office 365
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av offentlig verksamhet
- Erfarenhet av diarieföring (registratur) och arkivering
- Erfarenhet av arbete i Heroma
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson