Koordinator/ Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Hälso- och sjukvårdskansliet, Hälso- och sjukvårdskansliet Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg har som uppgift att stödja fem av de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen.De företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och tillse att det finns god tillgång till sjukvård. Regionens avtal med privata vårdgivare administreras i ett egenutvecklat ersättningssystem.Utöver Västra Götalandsregionen används systemet i dagsläget av fem andra landsting.Tjänsten som koordinator/systemförvaltare är placerad i Västra Götalandsregionen och arbetar för samtliga landsting.Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg har ca 60 medarbetare, varav åtta tillhör Redovisningsenheten.Tjänsten som koordinator/systemförvaltare är nyinrättad och placerad under redovisningschefen.Arbetsuppgifter Som koordinator/systemförvaltare har du det övergripande förvaltningsansvaret för de landsting som använder systemet.Du är sammankallande och föredragande i styrgruppen och förvaltningsgruppen, tecknar utvecklingsavtal, utarbetar kravspecifikationer och beställer utveckling utifrån en gemensamt framtagen utvecklingsplan.Du är också informationsansvarig och skall göra omvärldsbevakning med avseende på nya frågeställningar som berör systemet. Kvalifikationer * Relevant högskoleutbildning * Mycket goda IT-kunskaper * Erfarenhet av systemförvaltning * Ekonomikompetens * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Sammanfattning

Liknande jobb