OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om Arbetsmarknadsavdelningen
Kommunledningskontorets arbetsmarknadsavdelning ansvarar för samordningen av kommunens integrationsarbete och etableringsuppdrag.
Socialtjänstens ekonomiska bistånd organiseras under avdelningen och arbetsmarknadsavdelning samordnar samtliga arbetsmarknadspolitiska insatser som kommunen medverkar inom.
Vi stärker under 2022 upp med nya resurser för att prioritera hälsoinsatser för personer som behöver stöd mellan kommun, sjukvård och myndigheter. Effektiva utredningar av arbetsförmåga, hälsofrämjande insatser och tydlig samverkan med vården och myndigheter kommer att ge många individer möjligheten att komma till rätt sysselsättning och försörjning.
Om jobbcentrum
I vårt jobbcentrum arbetar vi operativt tillsammans med andra kommunala verksamheter, myndigheter och aktörer för att säkerställa att rätt insats erbjuds till vår gemensamma målgrupp. Tillsammans kan vi få snabbare processer och informationsutbyte som underlättar arbetet, med målsättning att förkorta individens tid i arbetslöshet.
Målet med Jobbcentrum är ett samarbete som ger resultat och vi söker nu dig som vill fortsätta att utveckla och driva den processen framåt!
Arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du på uppdrag av Jobbcentrums styrgrupp som består av Arbetsmarknadsavdelningen, Vuxenutbildningen och Arbetsförmedlingen och där är du länken mellan det strategiska och operativa arbetet. I din roll ingår även att:
- Marknadsföra Jobbcentrums mål samt aktivt omvärldsbevaka och knyta relevanta kontakter och aktörer till samverkan.
- Skapa digitala och strukturella förutsättningar för ett effektivt arbetssätt.
Du kommer också att ansvara för arbetet med att sammanställa en lokal översikt av insatser som berör målgruppen, hålla den uppdaterad samt hitta rätt kanaler för att dela den informationen.
Vem söker vi?
- Du är en skicklig organisatör som drivs av att nätverka och skapa goda relationer
- Du är självgående i ditt arbete och kan driva processer från start till mål
- Du har förmågan att skapa engagemang hos andra, är lyhörd och serviceinriktad
- I alla dina kontakter har du ett respektfullt och professionellt bemötande och inser vikten av ett gott samarbete med andra
Hos oss kan arbetsuppgifter och prioriteringar förändras med kort varsel vilket innebär att du behöver vara flexibel och snabbt kunna skifta fokus.
Kravspecifikation
- Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Du har erfarenhet av att arbeta i en koordinerande eller samordnande roll
- Du har B-körkort och tillgång till bil
Meriterande
- Om du har god kännedom om insatser och aktörer som verkar för målgruppen som står långt ifrån arbetsmarknaden
- Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078