OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en koordinator till Arena Arbetsmarknad i Valdemarsvik. Arena Arbetsmarknad är en verksamhet som erbjuder olika insatser för personer som står långt från arbetsmarknaden. Delar av verksamheten drivs tillsammans med Samordningsordningsförbundet i Östra Östergötland.
Arbetsbeskrivning
Koordinatorns uppdrag innebär fokus på arbetsmarknadsinkludering. Arbetsmarknadsinkludering är ett välfärdsuppdrag som syftar till att få individer som är beroende av olika former av stöd från samhället till egen försörjning genom arbete. Uppdraget utspelar sig i en komplex samverkan mellan individen, myndighetsaktörer och arbetsgivare.
Arbetet innebär att stärka och hjälpa individen med fokus på arbete eller studier genom motiverande arbete, stöd och vägledning enskilt och i grupp. Det innebär också att praktiskt handleda individer som deltar i verksamhetens olika insatser på arbetsplatser.
I rollen som koordinator kommer du även att ansvara för att sammankalla och genomföra olika typer av nätverksmöten. För att kunna utföra arbetet på Arena Arbetsmarknad på ett effektivt och bra sätt behöver du som koordinator ha god kännedom om myndigheter; hur de fungerar och de stödsystem som finns tillgängliga för målgruppen.
Koordinatorn ansvarar också tillsammans med en samordnare för att matcha individen till lämpliga arbetsuppgifter och arbetsgivare samt kontinuerligt följa upp dessa genom arbetsplatsbesök.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med personer som står långt från arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du har kunskap om funktionsnedsättningar och dess konsekvenser.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är nyfiken, tålmodig och är intresserad av att arbeta med arbetslivsrehabiliterande insatser. Som person har du god samarbetsförmåga och kan även planera och genomföra insatser självständigt. Du är trygg, stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kontinuerligt underhålla dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens insatser för personer med behov av arbetslivsrehabiliterande insatser? Då är du den vi söker!
ÖVRIGT
Du ska ha B-körkort för att kunna bli aktuell för tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings och rekryteringsföretag
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45
070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17