Koordinator till AvAsta Sisjödal AB

Koordinator till AvAsta Sisjödal AB

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete som koordinator inom vården. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som koordinator har du ett nära samarbete med legitimerad personal och enhetschefer.
Vi söker dig som har ett gott ordningssinne, är lösningsorienterad och som inte är rädd för att ta tag i saker. Du har många kontaktytor så det är viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ. För att passa till tjänsten behöver du trivas i en roll där du får ta eget ansvar och ha varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, engelska samt god datavana.
Du kommer att vara systemadministratör för vårt e-handelssystem och ansvara för löpande uppföljning av ingångna leverantörsavtal och rutiner samt inköpsstatistik.
Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utvecklingen som verksamheten kräver att genomgå: På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passa för arbetssituation i fråga.
Ha kontakt med bland annat leverantörer - Supportera IT-avdelningen - Hantera inkommande post - Se till att det är god ordning på kontoret och en trevlig arbetsmiljö.
Du ska vara serviceinriktad, flexibel och ha mycket god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och är drivande i din roll. Att kommunicera med kunder och kollegor professionellt och på ett tydligt sätt är viktigt i rollen. Du har en hög social kompetens och är skicklig på att möta människor i olika roller och på olika nivåer. Du skapar goda relationer och bibehåller dessa.
Du kommer därför bli "spindeln i nätet" i äldreboendet, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt. Ditt ansvarsområde som äldreboendets koordinator innefattar bland annat:
Fakturahantering och inköp samt leverantörskontakter
Lokalt stöd i Quinyx
Kontakt med It support
Telefonansvarig (felanmälan samt reparationer)
Fixa nya datorer samt ladda ner olika program
Ta emot besökare
Ta emot nyanställd personal och hantera behörigheter
Hantering av kontaktlistor och beställningar av material
Goda kunskaper inom ekonomiadministrativa- och säkerhetstekniska system
Posthantering, nyckelhantering och behörigheter
Samverka med olika upphandlade bemanningsföretag
Goda kunskaper inom ekonomiadministrativa- och säkerhetstekniska system
Samarbeta med enhetschefer i semesterplanering, ledigheter osv.
Vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter
Svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon
I övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar
Behjälplig med statistik
Andra arbetsuppgifter kommer att ingå enl. överenskommelse med chefer.

Kvalifikationer
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Vi ser även att du har mycket goda tekniska kunskaper och snabbt kunna sätta dig in i nya system. Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete som koordinator i hemsjukvård alternativt äldreomsorg.
Viktiga kvalifikationer för tjänsten är:
Minst avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
Du ska ha minst ett års erfarenhet av liknande arbete
Att du kan behärska Officepaketet
Att du kan behärska Quinyx
God förmåga att skriftligt och muntligt kommunicera ut information
Att du har goda kunskaper i uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket
Att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med lagar, riktlinjer och rutiner.
Erfarenhet av schemaplanering är ett plus

På AvAsta arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård och utvecklar detta ständigt.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som Quinyx är meriterande.
Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och omsorgstagare.
Välkommen med din ansökan!
Du ska vara en arbetsmyra som brinner för ditt yrke och vela utvecklas i företaget och vara en person som ser möjligheterna i att verka i ett privat bolag där man blir belönad efter prestation. Våra företag verkar i Göteborg, Majorna, Kungsbacka, Hisingen och Mölndal och har expansion i sikte därför kan rätt person komma att klättra i denna verksamhet.
Du behöver inte ha en vårdbakgrund även om det är meriterande. Det viktiga är att du kan struktur och organisation i botten. Därför värderas dina akademiska kunskaper högt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AvAsta Sisjödal AB Askim
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Postadress

Stora Åvägen 21 Våning 3
Askim, 43634

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024