OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Berners söker två koordinatorer till utrustningsverkstaden i Östersund. Det här är en tjänst för dig som trivs med att vara spindeln i nätet, det vill säga - gillar att planera, prioritera och hålla ihop alla trådar. Men framförallt är det här en roll där du har många kontaktytor, främst internt men även med kunder!
Som koordinator är det ditt ansvar att planera och säkerställa att nybilarna är färdiga för leverans till kund enligt utlovad tid och med rätt utrustning. Du säkrar att bilarna rullar igenom hela processen, från fabriksleverans till slutkund.
Arbetsuppgifter som koordinator
- Planering av verkstaden utefter beställningsunderlag
- Arbetsledningen av utrustningsteknikerna
- Dialog med säljarna kring beställning och leverans
- Dialog med övriga avdelningar för att säkra leverans
- Beställning av utrustning och kostnadsberäkningar
- Kontakt med kunder gällande montering av utrustning som läggs till efter leverans
- Administrativt arbete i automaster och top
- Avsyning av nybilar som levereras från fabrik
Om utrustningsverkstaden
Utrustningsverkstaden har som ansvar att färdigställa kundens nya person- eller transportbil med montering av önskad extra utrustning inför leverans. Det kan vara allt från extraljus & ledramper till avancerade fordonsinredningar samt till installationer. Vi är ett starkt team med utrustningstekniker och koordinatorer som värdesätter samarbete med positiv energi och glada skratt!
Vi söker dig som
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en roll med många olika kontaktytor och är van vid att koordinera och prioritera. Du har administrativ erfarenhet och god systemvana. B-körkort är ett krav.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av kundkontakt. Vi ser gärna att du har kunskaper av bilar och fordon men det är inget krav.
Som person är du bra på att skapa din egen struktur och arbeta utefter den. Du är lösningsorienterad och tar ansvar för de uppgifter du har på ditt bord. Slutligen är du bra på att samarbeta med många olika intressenter!
Vi på Berners erbjuder
Det här är en tjänst för dig som trivs med att vara spindeln i nätet och ha kontakt med många delar av organisationen! Vi ger dig uppgiften och förutsättningarna sedan får du, i samarbete med dina kollegor, staka ut vägen dit.
Vi välkomnar dig till nya fräscha lokaler och en mindre avdelning med närhet till kollegorna. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.
Förmåner
- Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå
- Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
- Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus (https://feelgood.se/feelgood-plus-anvandare/om-feelgood-plus)
- Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
- Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp
- Rabatt på boende och hotell på Skistars destinationer
Ansökan: Ansökan är öppen till 16 november. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!