OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din framtida utmaning
Nu behöver vi förstärkning på vårt Equipment office. Du kommer att jobba i support navet på Equipment Office och serva våra kunder med apparater. Du kommer att jobba med planering, expediering och uppföljning av apparater. Allt från nya beställningar till behov att flytta befintliga apparater till den verksamhet där den gör bäst nytta.
Beroende på inriktning kommer du även att jobba med övrig operativ planering för apparater samt delta i arbetet med att effektivisera och komplettera arbetssätt inom verksamhetsområdet.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat några år med operativt arbete i ERP, koordinering och planering och som tycker om att arbeta med hela system och logistiska flöden. Du har en god förmåga att samarbeta med andra, kommunicera, driva fram beslut och ta egna initiativ i ditt arbete. Du behöver ha en god känsla för ordning och reda samt kunna samarbeta bra med personer från flera delar av Saabs verksamheter.
Merparten av vår dokumentation är på engelska så du behöver behärska det engelska språket i både tal och skrift. Placeringsort är Linköping.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.
Inom området Product Management Office finns funktioner för programplanering, behovsdrivning, operativ planering, produktionsstyrning, Customer Desk och sedan 1 maj även Equipment Office, en verksamhet med fokus på planering av och support för verksamheter som behöver apparater.
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Läs mer om oss här
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Sista ansökningsdag: 2022-06-12
Kontakta gärna rekryterande chef om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av att skapa framtidens teknologi samtidigt som du får möjlighet att utveckla dig själv och växa i en lärandekultur så är Saab arbetsgivaren för dig. Vi är stolta över vår kreativa miljö där alla är olika, men delar samma uppdrag - att bidra till ett tryggare samhälle